عنوان فارسی:دانلود مقاله مدل های تجارت اداری انتقال فناوری دانشگاه
دانلود مقاله مدل های تجارت اداری انتقال فناوری دانشگاه – الزویر ۲۰۱۸:این مقاله به طور قیاسی انتقال تکنولوژی دانشگاه را با اتخاذ یک مدل کسب وکار بررسی کرده و بر این اساس، با تجزیه و تحلیل داده های کمی و کیفی جمع آوری شده در مجموعه داده های جغرافیایی ۶۰ دانشگاه ایالات متحده در طول دوره ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۲، چهار نوع مدل کسب وکار انتقال تکنولوژی را شناسایی کرده است. با تجزیه و تحلیل تفاوت ها در خروجی های انتقال تکنولوژی، با استفاده از معیارهای مشابهی و ابتکارات استراتژیکی که اتخاذ شدهاند، …
عنوان فارسی مقاله: | مدل های تجارت اداری انتقال فناوری دانشگاه: یک اندازه برای همه مناسب نیست |
عنوان انگلیسی مقاله: | University technology transfer office business models: One size does not fit all |
سال انتشار میلادی: | 2018 |
نشریه: |
Publisher : Elsevier – Science Direct (الزویر – ساینس دایرکت) تکنولوژی – Technovation |
کلمات کلیدی فارسی: | |
کلمات کلیدی انگلیسی: |
Technology transfer – Business models – Entrepreneurial university
|
تعداد صفحات ترجمه شده: | ۳۷ صفحه (شامل ۱ صفحه رفرنس انگلیسی) با فونت ۱۴ B Nazanin |
نویسندگان: |
Daniela Baglieri، Francesco Baldi، Christopher L. Tucci
|
موضوع: | مدیریت تکنولوژی, مدیریت کسب و کار |
دسته بندی رشته: | اقتصاد, مدیریت |
فرمت فایل انگلیسی: | ۱۳ صفحه با فرمت pdf |
فرمت فایل ترجمه شده: | Word |
کیفیت ترجمه: | عالی |
نوع مقاله: | isi |
تعداد رفرنس: |
مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی
فهرست مطالب
چکیده
۱- مقدمه
۲- سابقه تئوری
۲-۱- فعالیت های انتقال تکنولوژی دانشگاه
۲-۲- تاثیر اقتصادی فعالیت های انتقال تکنولوژی دانشگاه
۲-۳- تعریف مدل کسب و کار انتقال تکنولوژی دانشگاه
۳- روش شناسی
۳-۱- داده و نمونه
۳-۲- تجزه و تحلیل داده ها
۳-۳- نتایج تجزیه و تحلیل افتراقی
۳-۴- اعتبار سنجی با استفاده از اطلاعات کیفی
۴- یک چارچوب مفهومی برای طبقه بندی مدل های کسب وکار دانشگاه
۴-۱- انتقال تکنولوژی به صورت یک کاتالیزور
۴-۲- حالت دو: انتقال تکنولوژی به عنوان بازار هوشمند
۴-۳- حالت ۳: انتقال تکنولوژی به عنوان فروشگاه سنتی
۴-۴- حالت ۴: انتقال تکنولوژی به عنوان ارکستر همهمه ی محلی
۵- بحث، پیامدها و نتیجه گیری
۵-۱- پیامدهای تئوری
۵-۲- پیامدها در عمل
۵-۳- پیامدهایی برای سیاست
۶- نتیجه گیری
منابع
چکیده
فرایندهای انتقال تکنولوژی، دانشگاه ها را قادر می سازد که با پیگیری ماموریت کارآفرینانه خود به چندین روش، تاثیر مثبت خود را بر جامعه افزایش دهند. با تجزیه و تحلیل داده های کمی و کیفی جمع آوری شده در مجموعه داده های جغرافیایی ۶۰ دانشگاه آمریکایی در طول دوره ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۲، این مقاله چهار نوع مدل کسب و کار را شناسایی می کند که این مدل ها ممکن است پیوندهای اقتصادی و غیر اقتصادی ایجاد کنند و باید ارزیابی شوند. یافته ها نشان می دهند که مدل های کسب و کاری که از تحقیقات با کیفیت بالا (یعنی، کاتالیست) استفاده می کنند و استارت آپ (به عنوان مثال، ارکستر از همهمه محلی) ایجاد می نمایند، با عملکرد اقتصادی بالاتر مرتبط هستند. این مطالعه به ادبیات نوظهور مدل های کسب وکار دانشگاهی کمک می کند و پیشنهادهایی برای سیاست گذاران ارائه می کند تا نوعی مدل کسب وکار را در برنامه های ارزیابی دانشگاهی جا دهد.
Abstract
Technology transfer processes enable universities to increase their positive impact on society by pursuing their entrepreneurial mission in several ways. By analyzing quantitative and qualitative data collected in a longitudinal dataset of 60 U.S. universities during the period 2002–۲۰۱۲, this article identifies four types of technology transfer business models that may generate economic and non-economic linkages that need to be evaluated. Findings reveal that business models that leverage high-quality research (i.e., catalyst) and startup creation (i.e., orchestrator of local buzz) are associated with higher economic performance. This study contributes to the emergent literature on university business models and provides suggestions to policymakers to incorporate a business model typology in university evaluation programs.
نمونه ترجمه مقاله:
- 1. مقدمه
به طور گسترده پذیرفته شده است که قانون بای دال[1] در سال ۱۹۸۰ به انفجاری در تجاری سازی اختراعات دانشگاه و ایجاد موسسات جدید منجر شد (فلدمن، 2003؛ سیئِگل و همکاران، 2007)[2] و به طور کلی، فعالیت های کارآفرینی دانشگاهی را افزایش داد (گریمالدی[3] و همکاران، 2011). در نتیجه انتشار دانش از دانشگاه ها به صنعت، به عنوان یک ماموریت مهم (سوم) در دانشگاه ها (راسموسن و همکاران، 2006؛ تارسبی و همکاران، 2001)[4] ظهور کرده است که برای حمایت از رقابت ملی و رشد اقتصادی حیاتی است. ایجاد اثرات مثبت از طریق تجاری سازی علمی، یکی از مهم ترین اهداف سیاست گذاری در برنامه های استراتژیکشان است. دانشگاه ها برای رسیدن به این هدف، کارآفرین تر شدند و تلاش های سازمانی خود را برای فعالیت های ثبت اختراع، گسترش شبکه کسب و کار و به طور کلی غنی سازی کانال های انتقال فناوری از جمله ایجاد استارت آپ، به کار می گیرند. این امر اغلب با ایجاد یک اداره انتقال تکنولوژی (TTO) حاصل می شود که مسئول شکل دادن “مدل کسب وکار” انتقال تکنولوژی با پیکربندی گستره وسیع مکانیسم ها است. بر این اساس، می توان پرسید: کدام نوع از مدل های کسب وکار با اهداف استراتژیک و ابتکارات اتخاذ شده توسط دانشگاه ها برای پیگیری فعالیت های انتقال تکنولوژی مرتبط هستند و با کدام خروجی ها ارتباط دارند؟
ایده اصلیِ این سوال تحقیق این است که ممکن است انتقال تکنولوژی دانشگاهی برای نیازهای سهامداران چندگانه مورد هدف قرار گیرد و برای ارزیابی اثربخشی انتقال تکنولوژی مهم باشد. در حالی که تحقیق و تدریس، فعالیت های سازمانی قابل مقایسه میان دانشگاه ها هستند، فعالیت های انتقال تکنولوژی تحت تاثیر چندین هدف استراتژیک در سطح دانشگاه هستند، که تاثیر مثبت بر جامعه و افزایش درآمد اقتصادی را در بر می گیرند. اطلاعات ایالات متحده نشان می دهد که بین سالهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۹ تعداد اختراعات تا ۴۴ درصد (انجمن ملی علوم، 2012) رشد داشته و درآمدهای مجوز گیری تقریبا ۷۵ درصد (AUTM، 2012) افزایش داشته و تاثیر بالقوه بالایی بر جامعه داشته است. برعکس، تعداد بسیار کمی از دانشگاه ها از درآمد مجوزگیری بالا سود می برند. این بدان معنی است که ممکن است دانشگاه ها نقشی را انتخاب کنند که دوست دارند در جامعه ایفا کنند و فعالیت هایی را انتخاب کنند که به دنبال ترویج رشد اقتصادی است. به طور کلی، ممکن است دانشگاه ها بخواهند فعالیت های انتقال تکنولوژی خود را با اتخاذ یک دیدگاه پیکربندی سازماندهی کنند (میکلاند و شفرد ، 2005) و نحوه “بهره گیری” از تحقیقات را با توجه به اهداف استراتژیک خود انتخاب کنند. به عبارت دیگر، دانشگاه ها می توانند مدل کسب وکار انتقال تکنولوژی خود را انتخاب کنند، که به عنوان یک ساختار متحد برای توضیح نحوه ایجاد و ارزش گذاری علم دیده می شود (بادن فولر و هافلیر، 2013؛ ماسا و همکاران، 2017)[5].
[1]Bayh-Dole Act
[2]Feldman؛ Siegel
[3]Grimaldi
[4]Rasmussen؛ Thursby
[5]Baden-Fuller and Haefliger; Massa et al.