عنوان فارسی:دانلود ترجمه مقاله تحول بانکداری آزاد
دانلود ترجمه مقاله تحول بانکداری آزاد – ۲۰۱۸:به منظور بهره مندی حداکثری از کسب و کارهای جدید ایجاد شده، بانک ها باید همزمان خود را در موقعیت تلفیق کننده، تولید کننده و توزیع کننده قرار دهند. بدین ترتیب، آن ها در یک بازار مالی به شدت فرار انعطاف پذیر مانده و می توانند کسب و کارهای B2B و B2C خود را از طریق کانال های تولید و فروش جدید ارتقاء دهند. نقش یک پلت فرم محض مشکل ساز خواهد بود زیرا بدین وسیله بانک ها فقط به مراکزی تبدیل می شوند که به انتقال پول در پس زمینه مشغول بوده در حالی که اشخاص ثالث نگهدارنده روابط با مشتری خواهند بود. این امر باعث تضعیف بانک ها و یا حتی از دست دادن قابلیت های خاص آن ها شده و در نتیجه تهدیدی عظیم به شمار می رود.
عنوان فارسی مقاله: | تحول بانکداری آزاد |
عنوان انگلیسی مقاله: | |
سال انتشار میلادی: | 2018 |
نشریه: |
بانکداری دیجیتال – Digital Banking |
کلمات کلیدی فارسی: |
|
کلمات کلیدی انگلیسی: |
|
تعداد صفحات ترجمه شده: | 6 صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin |
نویسندگان: |
|
موضوع: | بانکداری، اقتصاد پول و بانکداری |
دسته بندی رشته: | مدیریت |
فرمت فایل انگلیسی: | 4صفحه با فرمت pdf |
فرمت فایل ترجمه شده: | Word |
کیفیت ترجمه: | عالی |
نوع مقاله: | isi |
تعداد رفرنس: |
مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی
فهرست مطالب
ایده بانکداری باز
تاثیر بر مشتریان بانک
تاثیر بر بانک ها
تاثیر استراتژیک بر بانک ها
نمونه متن ترجمه
در راستای رقابت بیشتر و کنترل مشتری، بانکداری باز بانک ها را ملزم به باز کردن داده های مشتری برای اشخاص ثالث می نماید. در مقاله حاضر، ما بر نحوه بهره مندی مشتریان، بانک ها و اشخاص ثالث از بانکداری باز و تاثیرات فنی آن بر زیرساخت های فناوری اطلاعات بانک ها تاید می نماییم.
ایده بانکداری باز
بانکداری باز معرف مفهوم بانکداری مشتری گراست. این امر شامل باز کردن بانک ها، و هم چنین ارائه داده های مشتری در برابر ارائه دهندگان خدمات (مالی) شخص ثالث نیز می گردد. عملیات مربوط به حساب ها و داده های بانکی، از جمله خدمات مالی، از طریق دسترسی عمومی و API استاندارد مشروط به رضایت مشتریان در دسترس اشخاص ثالث قرار می گیرد. بنابراین خدمات و داده های مشتریان، و هم چنین کارکردهای مربوطه را می توان بین بانک ها و ارائه دهندگان شخص ثالث مبادله نمود. این امر امکانات کاملاً جدیدی را از جمله دسترسی مستقیم به انواع خدمات مالی از سوی ارائه دهندگان مختلف در یک پلت فرم واحد، برای مشتریان فراهم می نماید. در نتیجه، رقابت در بازار مالی افزایش خواهد یافت. مشتریان از شفافیت، انتخاب و کنترل بیشتر بر داده های خود بهره مند می شوند.
نمونه متن انگلیسی
Open Banking requires banks to open customer data to third parties in an effort to enable more competition and customer control. In this article, we will highlight how customers, banks and third parties may benefit altogether from Open Banking and what technical impact it will have on banks’ IT infrastructure.
The idea of Open Banking
«Open Banking» defines a customer-oriented banking concept. It includes the opening of banks, as well as the provision of customer data against third-party (financial) service providers. Operations on bank accounts and data, including financial services, are made available to third parties through publicly available, standardized APIs, provided that customers agree. Thus customer data and services, as well as related functionalities, can be exchanged between banks and thirdparty providers. This opens up entirely new possibilities for customers, e.g. direct access to a variety of financial services from different providers on a single platform. As a result, competition on the financial market will increase. Customers benefit from more transparency, selection and control over their own data.
نمونه ترجمه مقاله:
انقلاب بانکداری باز
در راستای رقابت بیشتر و کنترل مشتری، بانکداری باز بانک ها را ملزم به باز کردن داده های مشتری برای اشخاص ثالث می نماید. در مقاله حاضر، ما بر نحوه بهره مندی مشتریان، بانک ها و اشخاص ثالث از بانکداری باز و تاثیرات فنی آن بر زیرساخت های فناوری اطلاعات بانک ها تاید می نماییم.
ایده بانکداری باز
بانکداری باز معرف مفهوم بانکداری مشتری گراست. این امر شامل باز کردن بانک ها، و هم چنین ارائه داده های مشتری در برابر ارائه دهندگان خدمات (مالی) شخص ثالث نیز می گردد. عملیات مربوط به حساب ها و داده های بانکی، از جمله خدمات مالی، از طریق دسترسی عمومی و API استاندارد مشروط به رضایت مشتریان در دسترس اشخاص ثالث قرار می گیرد. بنابراین خدمات و داده های مشتریان، و هم چنین کارکردهای مربوطه را می توان بین بانک ها و ارائه دهندگان شخص ثالث مبادله نمود. این امر امکانات کاملاً جدیدی را از جمله دسترسی مستقیم به انواع خدمات مالی از سوی ارائه دهندگان مختلف در یک پلت فرم واحد، برای مشتریان فراهم می نماید. در نتیجه، رقابت در بازار مالی افزایش خواهد یافت. مشتریان از شفافیت، انتخاب و کنترل بیشتر بر داده های خود بهره مند می شوند.
دستورالعمل مبسوط خدمات پرداخت اتحادیه اروپا (PSD2) که در سال 2018 به اجرا درآمده است، موسسات مالی را ملزم به ارائه دسترسی اشخاص ثالث به داده های مشتری می نماید. بدین ترتیب، PSD2 گام نخست نظارتی را در راستای بانکداری باز مشخص می نماید.
در حال حاضر از یک روش غیراستاندارد (استخراج داده ها از نمایشگر[1]) به جای API برای استخراج داده های مشتری از پلت فرم های بانکداری الکترونیکی استفاده می گردد. در چارچوب PSD2، این روش ظاهراً با API استاندارد جایگزین گشته است، به همین دلیل، شرکت های screen scraping نگران از دست رفتن مزیت فناوری
[1] screen scraping