عنوان فارسی:دانلود مقاله خلق و پذیرش معیارهای حسابداری بخش عمومی در کانادا
دانلود مقاله خلق و پذیرش معیارهای حسابداری بخش عمومی در کانادا – ۲۰۱۸ Sage:دولت فدرال کانادا، بیش از یک قرن است که به نهادینه سازی توسعه سیاست های حسابداری شخصی خود مشغول است. این نهادینه سازی به خوبی پذیرفته شده و کنترل حکومت از طریق شیوه های مدیریت مالی، پایدار می باشد. در کانادا و در دهه ۱۹۷۰، نگرانی در مورد کیفیت گزارش گیری مالی دولتی و مدیریت مالی به طور کلی افزایش یافت و توسط چندین حسابرس و مطالعات دولتی در مورد آن، مطرح گردید. برخی از این مطالعات، صرفا انبوه مشکلاتی را که وجود داشت در بر می گرفت(فشار کارکردی و سیاسی) در حالی که دیگران شروع به سو استفاده از اینکه آیا مجموعه ای از اصول حسابداری پذیرفته شده عمومی برای دولت باید توسعه یابد یا نه ، کردند. همراه این موضوع اخیر یک سوال مطرح بود و آن سوال این بود که این استانداردها توسط چه کسانی باید تدوین شود.
عنوان فارسی مقاله: |
خلق و پذیرش معیارهای حسابداری بخش عمومی در کانادا |
عنوان انگلیسی مقاله: | |
سال انتشار میلادی: | 2018 |
نشریه: | Sage
تاریخچه حسابداری – Accounting History |
کلمات کلیدی فارسی: |
استاندارهای حسابداری بخش عمومی، کشور کانادا، تاریخ حسابداری، حسابداری دولتی
|
کلمات کلیدی انگلیسی: |
accounting history – Canada – government accounting – public sector accounting standards
|
تعداد صفحات ترجمه شده: | ۳۵ صفحه (شامل ۴ صفحه رفرنس انگلیسی) با فونت ۱۴ B Nazanin |
نویسندگان: |
|
موضوع: | حسابداری دولتی, حسابدرای مالی |
دسته بندی رشته: | حسابداری |
فرمت فایل انگلیسی: | 26صفحه با فرمت pdf |
فرمت فایل ترجمه شده: | Word |
کیفیت ترجمه: | عالی |
نوع مقاله: | isi |
تعداد رفرنس: |
مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
چشم انداز نظری (تئوریکی)
یافته ها
دوره روش های حسابداری توسعه یافته داخلی
فشارهای مخرب/ شرایط برای تغییر
مشارکت CICA
یک کمیته دائمی CICA برای تنظیم استانداردهای حسابداری دولتی تشکیل شد
واکنش دولت
بحث و نتیجه گیری
منابع
چکیده
این مقاله به بررسی وقایع پیشرو در ایجاد استانداردهای حسابداری بخش دولتی در کشور کانادا توسط انجمن حسابداران مجاز کانادا (CICA) و تصویب و پذیرش آن ها توسط دولت کانادا پرداخته است. ما این رویدادها را از منظر نظریه نهادی مورد تفسیر قرار داده ایم. ما دریافتیم که عمل نهادینه شده سیاست های حسابداری بخش دولتی خود توسعه یافته به علت برخی چالش ها، متوقف شده است. یکی از بازیگران با نفوذ در این فرآیند، اداره حسابرسی دولتی کانادا بوده است که در ابتدا برای ایجاد استانداردهای حسابداری مستقل دولتی تلاش نمود و سپس دولت را برای پیاده سازی سیاست های حسابداری توسعه یافته توسط سازمان تنظیم مقررات حسابداری بخش دولتی (CICA) تحت فشار قرار داد. دو مقاله مرتبط با انجمن حسابداران مجاز کانادا، به منظور بر هم زدن وضعیت فعلی به کار گرفته شده است. ما همچنین به شواهدی از نقش شبکه حرفه ای بین سازمانی به منظور تعریف و نشانه گذاری مشکلات که در نهایت منتج به تغییر خواهد شد، دست یافته ایم.
Abstract
This study explores the events leading up to the origination of public sector accounting standards in Canada by the Canadian Institute of Chartered Accountants (CICA) and their adoption by the Government of Canada. We interpret these events from the perspective of institutional theory. We find that a long-standing institutionalized practice of self-developed government accounting policies was disrupted by a series of challenges. An influential actor in this process was the Office of the Auditor General of Canada which first pushed for the creation of independent government accounting standards and then pushed the government toward the implementation of the accounting policies developed by the CICA’s public sector accounting standard-setting body. Two CICA studies served to further disrupt the status quo. We also find evidence of the role played by an inter-organization professional network in defining and labeling problems that ultimately resulted in the change.
نمونه ترجمه مقاله:
مقدمه:
تهیه اظهارنامه های مالی بر اساس معیاری تعیین می شود که در آن مواردی مانند موارد مندرج در صورت های مالی و غیر قانونی، نحوه ارزیابی اقلام مالی، چگونگی ارائه گزارش مالی صورت های مالی یا غیر قابل افشا و نحوه گزارش دهی مناسب، به عنوان راهنما در نظر گرفته می شود. در اواسط قرن بیستم، سازمان های استاندارد سازی در سراسر جهان، از جمله کانادا، برای ایجاد اصول، به دنبال قوانین و دستورالعمل های استاندارد شده برای سازمان های تهیه کننده صورت های مالی، بوده اند. در کشور انگلستان، موسسه و انجمن حسابداران مجاز در انگلیس و ولز، اعلامیه ای پیرامون اهداف استانداردهای حسابداری در دهه 1970، منتشر نمودند که در آن به نیاز برای رسیدگی به تنوع عملیات گزارش گیری اشاره شده است (Rutherford, 2007). در استرالیا، فرآیند تنظیم استاندارد حرفه ای تا سال 1966 ادامه داشت، با این حال، چندین استاندارد نیز تا اواسط دهه 1970 صادر گردید (Ryan et al., 2007). در کانادا، انجمن حسابداران مجاز کانادا، نقش تعیین کننده تعیین استاندارد را به عهده گرفت و در سال 1968، کتابچه انجمن حسابداران مجاز را تهیه نمود که ارائه دهنده استانداردهای تهیه صورت های مالی و استانداردهای حسابرسی برای این صورت های مالی، بود. با این حال این استانداردها صرفا به بخش خصوصی مرتبط بود. این مقاله، در ارتباط با مبدا تنظیم استاندارد برای نهادهای دولتی کانادا می باشد. برای اولین بار و 114 سال از وجود این استانداردها، دولت کانادا، گزارش مالی خود را منتشر نمود که مطابق با اندیشه های خود در مورد چگونگی انجام گزارشات مالی بود. در طول این دوره، عمل گزارش گیری مالی در داخل دولت کانادا در حال توسعه بوده است. در سال 1981، این گزارش گیری تغییر کرد. انجمن حسابداران مجاز کانادا، که یک نهاد بخش خصوصی است، جهت پیگیری یک کمیته برای ایجاد استانداردهای حسابداری برای دولت کانادا، تشکیل داد. این کمیته در حال حاضر به عنوان هیات حسابداری بخش عمومی (PSAB) شناخته می شود. نشانه های نیاز ادراک شده برای این تغییر از اواسط دهه 1990، آغاز گردید. در دهه 1970، کتاب راهنمای انجمن حسابداران مجاز کانادا برای بخش خصوصی منتشر گردید.
در این مقاله، ما تنظیم استانداردهای حسابداری بخش عمومی با هدف درک نیروهای تاثیرگذار این استانداردها در خارج از دولت توسط یک سازمان حسابداری بخش خصوصی توسعه داده شده را مورد بررسی قرار داده ایم. قوانین حسابداری (و چگونگی توسعه آن ) محدوده مهمی از تحقیق هستند. زیرا این قوانین و شیوه های حسابداری نه تنها بر منابع تولیدی و توزیع شده در اقتصاد، تاثیر می گذارند بلکه…..(همچنین) بر تعهد سازمانی و اجتماعی منطقی و ارزشمند نیز تاثیر گذار هستند (Cooper and Robson, 2006: 415). کانادا به صورت یک سیستم فدرال سازماندهی شده که دارای 14 دولت ارشد: دولت فدرال ( ملی) با مجموعه ای خاص از مسئولیت ها ، 10 ایالت و 3 ایالت منطقه ای (با مجموعه ای خاص از مسئولیت ها) می باشد. برای بیشتر تاریخ کشور کانادا، اقدامات حسابداری شخصی توسط خود حکومت های فدرال و ایالت/ارضی تعیین می شده است. در نتیجه، تنوع گسترده ای در شیوه های گزارش گیری مالی توسط ایالت های مختلف قبل از ایجاد یک سازمان تنظیم استاندارد، وجود داشته است