دانلود ترجمه مقاله به سمت آینده ای بدون استفاده از تصویربرداری پرتوی – الزویر ۲۰۱۸

دانلود ترجمه مقاله به سمت آینده ای بدون استفاده از تصویربرداری پرتوی – الزویر ۲۰۱۸

دانلود ترجمه مقاله به سمت آینده ای بدون استفاده از تصویربرداری پرتوی – الزویر ۲۰۱۸: از US برای کشف توانایی آن در تشخیص ضایعات پوسیدگی، شکستگی های دندان، ضایعات بافت نرم، نقایص استخوان پریودنتال، شکستگی های فک و صورت و اختلالات فک استفاده شده است.

عنوان فارسی مقاله:
به سمت آینده ای بدون استفاده از تصویربرداری پرتوی
عنوان انگلیسی مقاله:
سال انتشار میلادی: 2018
نشریه:

Database: Elsevier – ScienceDirect (ساینس دایرکت)

Journal: Dental Clinics of North America – Volume 62, Issue 3, July 2018, Pages 481-489
کلمات کلیدی فارسی:
کلمات کلیدی انگلیسی:
Adolescents; Risk perceptions; Sexual risk; Substance use; Unprotected sex
تعداد صفحات ترجمه شده: 10صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
نویسندگان:
Husniye DDS, PhD, Christos DDS, MS,
موضوع:
دسته بندی رشته:
فرمت فایل انگلیسی: 4 صفحه با فرمت pdf
فرمت فایل ترجمه شده: Word
کیفیت ترجمه: عالی
نوع مقاله: isi
تعداد رفرنس: دانلود ترجمه مقاله تصویربرداری پرتوی

مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی

فهرست مقالات

چکیده

کلمات کلیدی

تاریخچه

شکل1. جهت¬گیری ترانسفورماتور به گونه¬ای که بر روی سطح بدن مورد آزمایش قرار گرفته است، بخش ایجاد شده را تعیین می¬کند. در این مورد یک بخش متقاطع در طول خط قرمز ایجاد شده¬است.

شکل2. بخش متقاطع غده¬ی بزاقی بناگوشی (داپلر US)، نشان می¬دهد که غده¬ی بناگوشی نسبتا اکوژنیک (روشن)، شامل دو کیست نسبتا بزرگ و مناطق هیپواکو که مقداری ضایعات درونی را نشان می¬دهد. به خاطر داشته باشید که حالت عروقی بالا (احتقان)که در حاشیه مناطق هیپواکو به تصویر کشیده شده¬است، نشان دهنده¬ی عفونت است.این یک دمل در غده¬ی بناگوشی بود.

شکل3. بخش متقاطع لثه¬ی فک پیشین. (A) ترانسفورماتور در تماس با لب بالا قرار گرفت و یک شکل هلالی و توده¬ی هیپواکو گسترده شده بین دندان های فک پیشین را نشان می¬دهد. (B) بخش مشابه سایه دار شده¬است تا توده¬ی مورد بررسی (قرمز) و دندان ها (آبی) علامت گذاری شوند. (C) داپلر US بخش مشابه حالت عروقی بالای توده را نشان می¬دهد. این توده یک گرانولوم تب¬آور بود.

شکل 4. گره¬های لنفی گردن رحم (A)نرمال (سالم) و (B) غیر نرمال (متاستاز). ناهمگنی علامت گذاری¬شده و سایز گره لنفی متاستاز و هم چنین بافت مردگی مرکزی را به خاطر داشته باشید.

شکل 5. (A) سونوگرام ضایعه پرتورسان پری آپیکال (فلش) اطراف دندان که در شکل (B) نشان داده شده-است که یک حجم اکوژن و حالت رگ دار شدن درونی در داپلر رنگی US را نشان می¬دهد.( اقتباس شده از گوتی ای، سیمبولا وی، دیتوری سی و همکاران. ارزیابی اگوگرافی ضایعات استخوانی با منشا بیماری حفره¬ی میانی دندان: گزارش دو مورد در یک بیمار. جی اندود 2006،32(9): 902-3، با کسب اجازه.)


ترجمه چکیده

سونوگرافی (US) یک ابزار تصویربرداری غیر تهاجمی، غیر یونیزه، ارزان و بدون درد است بنابراین، می-توان آن را در یک مدت زمان کوتاه به هر اندازه که مورد نیاز باشد، استفاده کرد. ویژگی های شناخته شده ی US، تصویربرداری سریع، مقرون به صرفه، قابل بازیافت، بی وقفه و همزمان بافت های سخت و نرم و تحمل آسان توسط بیمار است. از US برای کشف توانایی آن در تشخیص ضایعات پوسیدگی، شکستگی های دندان، ضایعات بافت نرم، نقایص استخوان پریودنتال، شکستگی های فک و صورت و اختلالات فک استفاده شده است.


Abstract

Ultrasonography (US) is a noninvasive, nonionizing, inexpensive, and painless imaging tool proven to be a valuable diagnostic tool in soft tissue assessment that also shows promise for hard tissue evaluation in dentistry. US has been investigated for its capability to identify carious lesions, tooth fractures or cracks, periodontal bony defects, maxillofacial fractures, and more. It has been used as a diagnostic aid in temporomandibular disorders, implant dentistry, and to measure muscle and soft tissue thickness. Unfortunately, the use of US in dentistry is still in its infancy; however, relevant research is promising.


نمونه ترجمه مقاله:دانلود ترجمه مقاله تصویربرداری پرتوی

مرور تاریخچه

اولتراسوند به صداهای نوسانی با فرکانس 2 تا 20 مگاهرتز اشاره دارد که فراتر از محدوده­ی شنوایی انسان است. سونوگرافی( US) که همچنین به عنوان سونوگرافی یا اکوگرافی بی­وقفه شناخته شده­است، یک تکنیک تصویربرداری بر اساس انتشار و انعکاس امواج اولتراسوند در بافت­ها است.

ترانسفورماتور شامل یک کریستال پیزوالکتریک تحریک کننده­ی الکتریکی است که برانگیزش­های الکتریکی را به امواج صوت با فرکانس بالا تبدیل می کند که به بافت­های مورد آزمایش منتقل می­شوند. زمانی که این صوت از بافت­های دارای مقاومت­های ظاهری مختلف صوتی (یعنی خون و ماهیچه) عبور می­کند، بخشی از آن در داخل محیط کشت جذب می­شود و بخش دیگر به نفوذ و گذر در داخل بافت­ها ادامه می­دهد. در نهایت، بخشی از صوت به ترانسفورماتور منعکس می­شود و بخش های کوچکتر آن ممکن است پراکنده و نابود شوند. اکو بخشی از موج صوت است که به سمت سطح بدن منعکس می­شود. اکو­های منعکس شده توسط ترانسفورماتور جمع می­شوند و دوباره به برانگیزش­های الکتریکی تبدیل شده سپس تقویت و پردازش شده و به صورت تصاویر سیاه و سفید بر روی صفحه ی کامپیوتر نشان داده می­شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *