دانلود ترجمه مقاله فیکو و شبکیه چشم: ادم سیستوئید ماکولا – الزویر ۲۰۱۹

دانلود ترجمه مقاله فیکو و شبکیه چشم: ادم سیستوئید ماکولا – الزویر ۲۰۱۹

دانلود ترجمه مقاله فیکو و شبکیه چشم: ادم سیستوئید ماکولا – الزویر ۲۰۱۹:این نتایج در زمان جراحی یا دیسکسیون الکتیو بعد از آن بر روی کپسولوتومی با یا بدون اختلال عدسی اعمال گردید. در بیشتر موارد ادم سیستوئید ماکولا بصورت بالینی مشکوک بود با استفاده از روش آنژیوگرافی فلوروسین تایید یا رد شد.

عنوان فارسی مقاله:
فیکو و شبکیه چشم: ادم سیستوئید ماکولا
عنوان انگلیسی مقاله:
سال انتشار میلادی: 2019
نشریه:
الزویر
Journal: Ophthalmology – Volume 86, Issue 11, 1979, Pages 2019-2022
کلمات کلیدی فارسی:
 
کلمات کلیدی انگلیسی:
 
تعداد صفحات ترجمه شده: 7 صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
نویسندگان:
William Stephen MD,
موضوع:
دسته بندی رشته:
فرمت فایل انگلیسی: 4 صفحه با فرمت pdf
فرمت فایل ترجمه شده: Word
کیفیت ترجمه: عالی
نوع مقاله: isi
تعداد رفرنس: دانلود ترجمه مقاله شبکیه چشم

مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی

فهرست مطالب

مقدمه

روش‌ها

جدول 1. نتایج بینایی

جدول 2. دلایل دقت بینایی کمتر از 40/20 مرتبط با غیرجراحی

جدول 3. عوارض مرتبط با عمل جراحی

جدول 4. CME بالینی و وضعیت کپسول

جدول 5. رزولوشن CME

بحث

خلاصه

جدول 6. خلاصه


ترجمه چکیده

نتایج و بررسی‌های یک مطالعه‌ی در حال انجام بر روی 1055 عمل استخراج آب مروارید اجرا شده با روش کلمان فاکوامولسیفیکاسیون همراه با پیگیری‌های 5 و نیم ساله نشان داد که شیوع ادم سیستوئید ماکولا (CME) در زمان دست نخورده ماندن کپسول خلفی بطرز معنی‌داری کمتر بوده است. این نتایج در زمان جراحی یا دیسکسیون الکتیو بعد از آن بر روی کپسولوتومی با یا بدون اختلال عدسی اعمال گردید. در بیشتر موارد ادم سیستوئید ماکولا بصورت بالینی مشکوک بود با استفاده از روش آنژیوگرافی فلوروسین تایید یا رد شد.


چکیده انگلیسی

One thousand fifty-five consecutive unselected cataract extractions with the phacoemulsifier were studied. Results indicate a definitely decreased incidence of CME if the posterior capsule is left intact permanently (Table 6), which is possible with a careful technique using the phacoemulsifier.
 

نمونه ترجمه مقاله:دانلود ترجمه مقاله شبکیه چشم

روش‌ها

     مجموعه‌ای مشتمل بر 1055 استخراج آب مروارید برای شرایط پیش از جراحی، تکنیک جراحی، عوارض در طول عمل و دوره‌ی پس از عمل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. این تحقیق بعنوان یک مطالعه‌ی در حال اجرا و آینده نگر صورت گرفت و وضعیت هر بیمار از زمان مشاهده تا زمان حال دنبال شده است. تمام مراحل عمل جراحی با روش فاکوامولسیفیکاسیون توسط یک جراح صورت گرفت و بجز تبدیل هفت کانورژن به یک برش بزرگ، تمام موارد بعد از 48 مورد اول بصورت متوالی و انتخاب نشده بودند. تمام بیمارانی که برای استخراج آب مروارید حضور یافتند با یک روش جراحی شدند. سن بیماران در طیف 2 تا 96 سال با میانگین سنی 66 سال بود. میانگین پیگیری پس از عمل 3/2 سال با طیفی از حداقل 6 ماه تا حداکثر 5 و 6 ماه بود. پیگیری‌ها بصورت شخصی توسط جراح صورت می‌گرفت و در 1/97% از موارد حاصل شد.

     تکنیک مورد استفاده شامل امولسیفیکاسیون کامل هسته در اطاقک خلفی با حذف کامل کل قشر و پاکسازی کپسول خلفی بود. هرچه تجربه‌ی جراح در این عمل بیشتر شد، تعداد بیشتری از کپسول‌ها دست نخورده باقی ماندند، مگر کپسول‌هایی که ناخواسته شکستند. دیسکسیون پس از عمل برای یک کپسول مه مانند در صورت دقت بینایی 30/20 یا بهتر صورت نمی‌گرفت؛ و در صورت نیاز، در اسلیت لمپ بعنوان یک عمل سرپایی صورت می‌گرفت. ایمپلنت‌های لنز داخل چشمی نیز بخشی از روش در 199 از موارد بود (18%).

     تمام عوارض مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند، البته در این مقاله فقط نتایج CME ارائه شده است. انجام آنژیوگرافی فلوروسین روتین برای تمام بیماران از نظر فنی و اقتصادی امکان‌پذیر نبود؛ در هر زمانی که دقت بینایی بدون دلیل آشکار 30/20 یا بهتر نبود یا هرگاه ماکولا غیرطبیعی بنظر میرسید بجز مورد تخریب ماکولای بسیار خشک، CME به عنوان یک احتمال دیده می‌شد. در مرحله‌ی بعدی بروز CME با انجام مطالعات فلوروسین تایید یا رد شد و نتایج با همکاران بخش شبکیه تجزیه و تحلیل شد. بنابراین این مطالعه CME بالینی یا ادم را ارائه می‌دهد که بصورت بالینی دقت بینایی یا ظهور ماکولا را تحت تاثیر قرار داده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *