دانلود ترجمه مقاله طیف سنجی مادون قرمز میکروفوتوآکوستیک – الزویر ۲۰۱۸

دانلود ترجمه مقاله طیف سنجی مادون قرمز میکروفوتوآکوستیک – الزویر ۲۰۱۸

دانلود ترجمه مقاله طیف سنجی مادون قرمز میکروفوتوآکوستیک – الزویر ۲۰۱۸:این مقاله اثبات اصل microPAS با استفاده از FT-IR مبتنی بر سنکروترون و استفاده از وسایل نمونه جدید برای طیف سنجی میکروفوتوآکوستیک مادون قرمز را شرح می دهد. سلول microPAS تک منظوره امکان تمرکز باریکه نور بر روی نمونه و ثبت طیف های PA از ساختارهای میکرومتری را فراهم آورد. تستهای برون خطی با استفاده از منابع لیزری انجام شد. اندازه گیریهای FT-IR نیز با استفاده از منابع حرارتی و تابش سنکروترون انجام شد. سلول، که با سیستم میکروسکوپ/ طیف سنج FT-IR استاندارد سازگار است،

عنوان فارسی مقاله:

طیف سنجی مادون قرمز میکروفوتوآکوستیک

عنوان انگلیسی مقاله:
سال انتشار میلادی: 2018
نشریه:

Database: Elsevier – ScienceDirect (ساینس دایرکت)

فیزیک مادون قرمز و فناوری – Infrared Physics & Technology

کلمات کلیدی فارسی:
کلمات کلیدی انگلیسی:
microPAS – FT-IR – microspectroscopy – photoacoustic spectroscopy
تعداد صفحات ترجمه شده: 19صفحه  با فونت ۱۴ B Nazanin
نویسندگان:
Kirk H. Michaelian، Mark D. Frogley، Chris S. Kelley، Tor Pedersen، Tim E. May، Luca Quaroni، Gianfelice Cinque
موضوع:  ,
دسته بندی رشته:
فرمت فایل انگلیسی: 25 صفحه با فرمت pdf
فرمت فایل ترجمه شده: Word
کیفیت ترجمه: عالی
نوع مقاله: isi
تعداد رفرنس: دانلود ترجمه مقاله مادون قرمز

مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی

فهرست مطالب

چکیده
۱- مقدمه
۲- جزئیات آزمایش
۱- ۲- طراحی سلول MicroPAS
۲- ۲- تستهای لیزری
۳- ۲- FT-IR و microPAS
۳- نتایج و بحث
۱- ۳- آزمایشات لیزر دیودی
۲- ۳- آزمایشات QCL
۳- ۳- آزمایشات FT-IR
۴- نتایج
عناوین اشکال
منابع


چکیده

این پژوهش برای اولین بار، دوام و بقای طیف سنجی مادون قرمز میکروفوتوآکوستیک (microPAS) را تعیین می نماید. در این کار، سلولی که امکان اندازه گیری های طیف سنجی مادون قرمز فوتوآکوستیک (PA) برروی نمونه های کوچک را فراهم می آورد، ساخته و تست شد. برپایی مقدمات کار، امکان تجسم نمونه و انتخاب موقعیت های اندازه گیری خاص را فراهم می آورد و از آن می توان به همراه طیف سنج های مادون قرمز تبدیل فوریه و منابع گوناگون نور، از جمله لامپ های مادون قرمز نزدیک و میانه، تابش سنکروترون و منابع لیزری استفاده نمود. از سلول مذکور برای تمایز بین مهره های پلیمری براساس اختلافات بین طیف های PA شان استفاده گردید. رزولوشن (قدرت تفکیک یا وضوح) فضایی نشان داده شده بهتر از ۱۰۰ μm، و حداقل ۲۰ μm است.


Abstract

This investigation establishes, for the first time, the viability of micro-photoacoustic infrared spectroscopy (microPAS). A cell that allows photoacoustic (PA) infrared spectroscopy measurements on small samples was constructed and tested in this work. The setup allows visualizing the sample and selecting specific measurement positions. It can be used with conventional Fourier-Transform infrared spectrometers and a variety of light sources, including conventional near- and mid-infrared lamps, synchrotron radiation, and laser sources. The cell was successfully used to discriminate between individual polymer beads based on differences between their PA spectra. The demonstrated spatial resolution is better than 100 µm and, in at least one case, as good as 20 µm.


نمونه ترجمه مقاله:دانلود ترجمه مقاله مادون قرمز 

  1. مقدمه

در چهار دهه گذشته، از طیف سنجی فوتوآکوستیک (P) برای توصیف مواد گوناگون استفاده شده است. این تکنیک به گروه گسترده ای از روشهای فوتوترمال (نوری گرمایی) و ترموفیزیکی تعلق دارد، و خصوصیات نوری و حرارتی ماده را مورد بررسی قرار می دهد. به طور کلی، طیف سنجی PA امکان آنالیز غیر مخرب و غیر مقدماتی جامدات و مایعات را فراهم می آورد؛ این قابلیت در موقعیتهایی مهم و حساس ظاهر می شود که مقدار نمونه کم و یا از روشهای آماده سازی سنتی بایستی اجتناب نمود. در موقعیت های مطلوب، پروفایل سازی عمق مواد لایه لایه یا ناهمگن نیز ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد. این مشخصه ها انگیزه توسعه و استفاده از طیف سنجی PA، در دامنه وسیعی از طول موج ها، طی سالیان دراز را فراهم آورده اند [1].

در منطقه مادون قرمز (IR)، طیف سنجی PA از دسترس پذیری طیف سنج های مادون قرمز تبدیل فوریه تجاری (FT-IR)، دتکتورهایی (آشکارسازهای) مبتنی برمیکروفون و اخیراً، آشکارسازهای آکوستیک دوسرآزاد نفع زیادی برده است. در اکثر موارد، مطالعات PA IR جامدات به سمت آنالیز نمونه های بزرگ هدایت شده و کمیت هایی در مرتبه چند میلی گرم یا بیشتر، جزء معمول ترین مقادیر به حساب می آیند [2]. علی رغم این مسئله، تشخیص اینکه طی سالیان زیاد، وسایل و تجهیزات میکرونمونه گیری توسط MTCE Photoacoustic تولید شده اند، از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ از این دستگاه برای اولین بار در سال 1999 برای بدست آوردن طیف های PA مهره ها و فیبرهای تکی (انفرادی) استفاده گردید [3]. طراحی این دستگاه بر کاربرد واشر برای استقرار نمونه در مکان پیش مرکز واقع در نقطه کانونی آئینه سهمی متکی است. عاملیت این وسیله تائید می کند که جهت PA از حساسیت کافی برخوردار است و همین امر امکان جمع آوری سیگنال ها از نمونه هایی با اندازه حدود 100 μm را فراهم می آورد. تکنیک PA میکرونمونه گیری، امکان بازبینی دیداری نمونه، یا نگاشت مناطق تعمیم یافته با انتخاب منطقه مورد نظر در ناحیه بزرگتری از نمونه را فراهم نمی آورد. با نقطه روشن که نه با اپتیک متمرکز به پراش محدود شده و نه با شکاف ها تعریف شده است، سومندی علمی اش از دیدگاه میکروطیف سنجیIR در حد متوسط است.

مقاله حاضرکار اولیه با یک سلول نمونه جدید برای طیف سنجی میکروفوتوآکوستیک (microPAS) را شرح می دهد. این سلول، که در Canadian Light Source طراحی و ساخته شد، روند اکتساب طیف های PA نمونه های جامد در اندازه میکرومتر با ساختار دو بعدی را تسهیل می نماید. در مقابل وسیله میکرونمونه گیری عنوان شده در پاراگراف قبل، از سلول microPAS می توان به همراه سیستم طیف سنج FT-IR/ میکروسکوپ مادون قرمز استاندارد استفاده نمود. به این ترتیب وضوح فضایی خوبی حاصل شده، و امکان حرکت نمونه، بازبینی دیداری آن و انتخاب موقعیت های اندازه گیری، اجرای پویش های خطی یا راستر، و جمع آوری تصاویر مکانها فراهم می آید. در آزمایشاتی که در سال 2016 در خط باریکه MIRIAM B22 Diamond Light Source انجام شد، از سلول استفاده گردید. برای مقایسه کار، اندازه گیریهای آفلاین (برون خطی) نیز در آزمایشگاههای MIRIAM beamline B22 با استفاده از لیزرهای مرئی و مادون قرمز انجام شد، درحالیکه تست های FT-IR از منابع حرارتی مادون قرمز نزدیک و میانه و همچنین تابش سنکروترون (SR)…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *