دانلود ترجمه مقاله قابلیت پروبیوتیک در مخمر – الزویر ۲۰۱۸

دانلود ترجمه مقاله قابلیت پروبیوتیک در مخمر – الزویر ۲۰۱۸

دانلود ترجمه مقاله قابلیت پروبیوتیک در مخمر – الزویر ۲۰۱۸:طراحی پروتکل های آزمایشی یک روند پیچیده می باشد که شامل انتخاب کردن شرایط آزمایش، استفاده از آمار و اعتبار سنجی می باشد. در این مقاله، طراحی با استفاده از یک روش گام به گام انجام شده است و تمرکز آن بر روی کنترل های مثبت و منفی و انتخاب شرایط برای شبیه سازی معده و روده و ارزیابی نهایی ان می باشد.
به عنوان نمونه های کنترل مثبت و منفی، نمونه ی ساکارومایز سرویسیا ۳ و T دلبروکی ۱۵۶۷ انتخاب شدند که به دلیل عملکرد و جنبش شناسی رشد آن ها بود. به علاوه، نمونه ی ۲۴ نیز در این قسمت به عنوان گروه کنترل در نظر گرفته شد که این موضوع به دلیل این بود که این نمونه یک مخمر تجاری پروبیوتیک می باشد.

عنوان فارسی مقاله:

قابلیت پروبیوتیک در مخمر: تنظیم متد غربالگری

عنوان انگلیسی مقاله:
سال انتشار میلادی: 2018
نشریه:

Database: Elsevier – ScienceDirect (ساینس دایرکت)

LWT – علوم و فناوری مواد غذایی – LWT – Food Science and Technology

کلمات کلیدی فارسی:
کلمات کلیدی انگلیسی:
Probiotic yeasts, new method, kinetic parameters, statistical analysis
تعداد صفحات ترجمه شده: ۲۶ صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
نویسندگان:
Fenfen You, Yan Sun, Lin Zhang,
موضوع: ,
دسته بندی رشته:
فرمت فایل انگلیسی: 34 صفحه با فرمت pdf
فرمت فایل ترجمه شده: Word
کیفیت ترجمه: عالی
نوع مقاله: isi
تعداد رفرنس:  

مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی

فهرست مطالب

چکیده

نکات مهم

۱- مقدمه

۲- مواد و روش ها

۲-۱ نمونه های مخمر ها

۲-۲ اجرا کردن روش

۲-۳ کاربرد ها

۲-۴ تحلیل های آماری

۲-۴-۱ ساز و کار آزمایش

۲-۴-۲ کاربرد ها

۳- نتایج و مباحث

۳-۱ آماده کردن شرایط آزمایش

۳-۲ کاربرد ها

۴- نتایج


چکیده

مکمل های پروبیوتیک میکروبی امروزه برای بهبود سلامت و تندرستی افراد مورد استفاده قرار می گیرد. برای ارزیابی این توانایی ( مقاومت نسبت به شرایط گوارشی، توانایی تجمع خودکار، اب گریز بودن سطحی در سلول ها و یا توانایی ایجاد کردن لایه های زیستی) ، ما باید بعضی از پارامتر های جنبش شناسی این مواد را بررسی کنیم. هدف این مطالعه، ایجاد کردن یک روش مناسب برای مطالعه کردن پتانسیل پروبیوتیک ساکارومایز و نمونه های غیر ساکارومایز است که از اکوسیستم های غذایی تفکیک شده اند. یک پروتکل جدید در این قسمت بر اساس پارامتر های جنبش شناسی ایجاد شده است : فاز تاخیر (A ) ، زمان تولید (G) و بیشترین OD ( ODmax).

طراحی این پروتکل با استفاده از یک روش گام به گام ( تا ۱۰ پروتکل) انجام شده است و تمرکز اصلی آن نیز بر روی انتخاب کردن شرایط کنترل و شرایط شبیه سازی معده و روده بوده است. هر کدام از تصمیم گیری ها در این قسمت مبتنی بر ارزیابی ها آماری عوامل مختلف و نتایج آن ها می باشد. یکی از پویش های اولیه در این زمینه نشان می دهد که این پروتکل برای ارزیابی شرایط بیان شده کافی ، سریع و با قابلیت تولید مجدد نتایج می باشد و در این مدل نشان داده شده است که پروبیوتیک های ساکارومایز نسبت به موارد غیر ساکارومایز، توانایی مقاومت بیشتری دارند. S بولاردی ( نمونه ی کنترل تجاری) ، یکی از مخمر هایی بود که شرایط خوبی از نظر ارزیابی نداشت. ازین رو، مرتبط ترین نتایج این کار، ایجاد کردن یک روش جدید برای مطالعه کردن نرخ نجات یا مقاومت این مخمر ها در روده بر اساس تحلیل های آماری پیچیده ی نتایج و شان دادن ویژگی های پروبیوتیک در مخمر های ساکارومایز در مقایسه با مخمر های غیر ساکارومایز می باشد.


Abstract

Microbial probiotic supplements are used to improve the health and wellness of people. For checking this ability (resistance to gastrointestinal conditions, auto-aggregation, cell surface hydrophobicity or biofilm formation abilities), it is crucial to evaluate some kinetics parameters. The objective of the present study was to establish an adequate method for studying the probiotic potential of Saccharomyces and non-Saccharomyces strains isolated from food ecosystems. A new protocol was designed based on kinetics parameters: lag phase (λ), generation time (G) and maximum OD (ODmax).

The design was done using a step-by-step approach (up to 10 protocols), focusing on the choice of controls and the conditions to simulate the stomach and intestine. Each decision was made based on multifactorial statistical assay results. A preliminary screening indicates that protocol is adequate, quick and reproducible and that S. cerevisiae strains are more resistant than non-Saccharomyces ones. S. boulardii, (commercial control), was not one of the best yeasts evaluated. Thus, the most relevant results of the work are the setup of a new method for studying the survival/resistance of yeasts to the transit into the gut based on a complex statistical analysis of results and to mark the probiotic character in Saccharomyces yeasts versus non-Saccharomyces.


نمونه ترجمه مقاله:

  1. مقدمه

میکروب های گوارشی نقش بسیار مهمی را در بیماری های ایجاد شده در اثر آب ایفا می کنند و شامل یک اکوسیستم بسیار پیچیده هستند. زمانی که این تعادل در بدن دچار مشکل می شود، یک سری از بیماری های بالینی ایجاد می شود. مطالعات اخیر عدم تعادل در میکروب های روده را با بیماری های گوارشی مرتبط می دانند. به علاوه، این میکروب ها به عنوان یکی از تنظیم کننده های مهم سیستم ایمنی بدن خارج از روده در نظر گرفته می شوند. تلاش های مختلفی در این زمینه انجام شده است تا بتوان سلامت افراد را تحت تاثیر تنظیم میکروب های روده با استفاده از مکمل های پروبیوتیک بهبود داد و این مکمل های پروبیوتیک باید بتوانند در روده ی انسان رشد کرده و باقی بمانند.

شواهد رو به افزایش در این زمینه در رابطه با استفاده از پروبیوتیک ها در غذاها، محصولات لبنی و دیگر مکمل های غذایی برای حفظ کردن و ارتقای سلامت انسان وجود دارد. مواد غذایی کاربردی معمولا دارای انواع باکتری های لاتیک ، دیگر باکتری ها یا مخمر ها می  باشند. با وجود این که نقش این مخمر ها در توسعه ی غذاهای جدید و همچنین نقش آن ها در روند تخمیر به خوبی مشخص شده است، اما توصیف فعالیت های پروبیوتیک آن ها بسیار محدود می باشد.

به همین دلیل، ما باید به صورت دقیق مخمر ها را به عنوان مواد پروبیوتیک برای ویژگی های جالبی که دارند، بررسی کنیم. سایز آن ها ده برابر بزرگتر از باکتری ها می باشد و همین موضوع یکی از مهم ترین موضوعاتی است که منجر شده نتوان از آن ها از به صورت گسترده استفاده کرد. اما آن ها معمولا نسبت به آنتی بیوتیک ها مقاوم هستند و همین موضوع موجب می شود در شرایطی که فرد تحت درمان آنتی بیوتیک ها قرار دارد، این مخمر ها بتوانند در بدن وی باقی بمانند. آن ها نمی توانند ژن های مقاومت نسبت به آنتی بیوتیک ها را پخش کنند و انتقال ان ها از روده به دیگر قسمت های بدن گزارش نشده است. در طرف دیگر، در بعضی از شرایط این پروبیوتیک های گاهی نسبت به انتقال به روده مقاومت می کنند و در نتیجه در محل خودشان ویتامین هایی را ایجاد می کنند و در نتیجه می توانند محتویات سمیت سلولی را در غذا  و روده کاهش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *