دانلود ترجمه مقاله ثبات و ابداع در زنجیره تامین پلاستیک سبز در برزیل – الزویر ۲۰۱۸

دانلود ترجمه مقاله ثبات و ابداع در زنجیره تامین پلاستیک سبز در برزیل – الزویر ۲۰۱۸

دانلود ترجمه مقاله ثبات و ابداع در زنجیره تامین پلاستیک سبز در برزیل – الزویر ۲۰۱۸:تغییرات اقلیمی لزوم اقدامات حفاظت اجتماعی و زیست محیطی بهتر را تشدید نموده و سازمان ها را به مشارکت بیشتر در توسعه فناوری های پایدار ترغیب نموده است. درخواست برای محصولات تجدیدپذیر صنایع شیمیایی را برای پاسخ با راه حل های نوآورانه تحت فشار قرار داده است. با این پس زمینه، مطالعه حاضر در پی بررسی فرآیند نوآوری در تولید پلاستیک سبز یعنی فرآیند جایگزینی یک منبع تجدیدناپذیر با یک منبع تجدیدپذیر از منظر SSCM می باشد.

عنوان فارسی مقاله:

ثبات و ابداع در زنجیره تامین پلاستیک سبز در برزیل

عنوان انگلیسی مقاله:
سال انتشار میلادی: 2019
نشریه:

Database: Elsevier – ScienceDirect (ساینس دایرکت)

مجله تولید پاک – Journal of Cleaner Production

کلمات کلیدی فارسی:
کلمات کلیدی انگلیسی:
 Brazilian industry – Bio-based plastic – Green polyethylene – Cleaner production – Sustainable supply chain management – Emerging economy
تعداد صفحات ترجمه شده: ۱۸ صفحه (شامل ۱ صفحه رفرنس انگلیسی) با فونت ۱۴ B Nazanin
نویسندگان:
Giana de Vargas Mores، Caroline Pauletto Spanhol Finocchio، Rodrigo Barichello، Eugenio Avila Pedrozo
موضوع: ,,
دسته بندی رشته:
فرمت فایل انگلیسی: 7 صفحه با فرمت pdf
فرمت فایل ترجمه شده: Word
کیفیت ترجمه: عالی
نوع مقاله: isi
تعداد رفرنس:  

مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی

فهرست مطالب

چکیده
۱- مقدمه
۲- مواد و روش ها
۲-۱- پلاستیک سبز
۳- نظریه
۴- نتایج و بحث
۴-۱- تولید و الزامات پلاستیک سبز
۴-۲- پایداری و نوآوری در زنجیره تامین FO پلاستیک سبز
۵- نتیجه گیری
منابع


چکیده

تغییر اقلیم لزوم اقدامات حفاظت اجتماعی و زیست محیطی بهتر را تشدید نموده و سازمان ها را به مشارکت بیشتر در توسعه فناوری های پایدار ترغیب نموده است. مطالعه حاضر به تجزیه و تحلیل فرآیند نوآوری در تولید پلاستیک سبز یعنی فرآیند جایگزینی یک منبع تجدیدناپذیر (نفتا) با یک منبع تجدیدپذیر (اتانول حاصل از نیشکر) از منظر مدیریت زنجیره تامین پایدار (SSCM) می پردازد. یک مطالعه موردی عمقی با همراهی شرکت پتروشیمی برزیل شامل مصاحبه با عوامل زنجیره تامین انجام پذیرفت. نتایج نشان دادند همکاری بین سازمان مرکزی و عوامل دیگر زنجیره تامین در توسعه محصول حائز اهمیت است. سازمان مرکزی طرح های بسیاری را در سطح صنعت مانند برنامه های صدور گواهینامه و مهر تایید / کیفیت، برای حمایت از تولید پلاستیک سبز و کاهش تاثیر اجتماعی و زیست محیطی در راستای زنجیره تامین ایجاد نموده است.


Abstract

Climate change has intensified the demand for better social and environmental conservation efforts, motivating organisations to become more engaged in the development of sustainable technologies. This study analyses the innovation process in the production of green plastic, a process which replaces a non-renewable resource (naphtha) for a renewable one (ethanol from sugarcane), through the lens of sustainable supply-chain management (SSCM). An in-depth case study was conducted with a Brazilian petrochemical company, including interviews with agents of the supply chain. The results show that collaborations between the focal organisation and other agents of the supply chain are important for product development. The focal organisation has created many industry-wide initiatives, such as certification programmes and seal of quality/approval, to support the production of green plastic and reduce the social and environmental impact along the supply chain.


نمونه ترجمه مقاله:

  1. مقدمه

در طول تاریخ، استفاده از منابع طبیعی محور توسعه اقتصادی بوده و مزایایی را مانند تنوع گسترده تر محصولات مصرفی موجود ایجاد نموده است. با این وجود، گر چه صنعتی شدن ضمن پیشرفت و مدرنیته شدن، مزایایی را برای سازمان ها و رفاه اجتماعی به ارمغان آورده اما مشکلات اجتماعی و زیست محیطی قابل توجهی را نیز در پی داشته است.

عواقب ناشی از این الگوهای تولید و مصرف، جامعه و به ویژه سازمان های خصوصی، عمومی و غیرانتفاعی را به سوی اقدامات گسترده تری به سوی پایداری سوق داده است. عواقب مزبور زمینه ساز مباحث مربوط توسعه پایدار (SD) از دهه 1970 و به طور خاص تمرکز بر گرمایش زمین، اثرات گلخانه ای و اسیدی شدن اقیانوس ها بوده است. این مسائل زیست محیطی که عمدتاً به سوخت های فسیلی نسبت داده می شود، توجه به منابع انرژی تجدیدپذیر را برانگیخته است (عباسی و عباسی، 2012؛ هال و همکاران، 2014).

شرکت ها نقش مهم و فزاینده ای در راستای پایداری داشته و در پی تقلیل اثرات اجتماعی و زیست محیطی تولیدند. اکنون نوآوری روشی برای کمک به درک SD تلقی می شود (بونز و همکاران، 2013؛ کاروالیو و باربیری، 2012؛ یانسن، 2003؛ ماتوس و سیلوستره، 2013؛ سیفانگ و اسمیت، 2007؛ سیلوستره، b a,2015؛ اسمیت، 2010؛ والنبروک، 2002). نوآوری پایداری‌محور شامل منابع تجدیدپذیر، لجستیک معکوس، کارآیی سازگار با محیط، زنجیره تامین سبز و مشارکت در کل زنجیره تامین می باشد. نوآوری استراتژی کسب و کار دوستدار محیط زیست نیز تلقی می گردد (هانسن و همکاران، 2009؛ کاتسیکیس و همکاران، 2016). استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر جایگزین سوخت های فسیلی گشته و در نتیجه موجب بهبود محیط زیست می شود. به عنوان مثال، صنعت پتروشیمی استفاده از پلاستیک سبز یعنی موضوع این پژوهش را، جایگزین نموده است.

پلاستیک سبز (پلی اتیلن [PE] سبز) از نظر پایداری با پلاستیک های سنتی فرق دارد زیرا PE سبز به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای (GHG) در طی زنجیره تولید کمک می کند. کشت نیشکر که منبع تولید PE سبز است نیز به جذب و جداسازی کربن که در تقلیل تغییرات آب و هوایی نقش دارد، کمک می کند. پلی اتیلن (PE) سبز نخستین پلاستیکی مجاز حصال از منبع تجدیدپذیر جهانی بوده که صنعت پتروشیمی را به یکی از پیشگامان این حوزه تبدیل نموده است.

مفهوم نوظهور دیگر حاصل از تولید سبز، مدیریت زنجیره تامین پایدار (SSCM) است. به طور کلی، SSCM مشتمل بر ویژگی های پایداری کسب و کار (یعنی اقتصاد، محیط زیست، جامعه، ذینفعان، داوطلبان، انعطاف پذیری و اهداف درازمدت) و مدیریت زنجیره تامین (SCM) (یعنی جریان، هماهنگی، سهامداران، روابط، ارزش، کارآیی و عملکرد) می گردد (آهی و سیرسی، 2013؛ دیابات و همکاران، 2014). مباحث نوآوری، SD و SSCM پس زمینه ای را برای اصلاحات ایجاد شده در زنجیره تولید محصولات پتروشیمی در سالیان اخیر از جمله استفاده از مواد اولیه (به عنوان انرژی تجدیدپذیر) برای تولید پلاستیک سبز، ارائه نموده است. این اصلاحات به طور خاص در برزیل به عنوان یک اقتصاد نوظهور مشهود است که به واسطه نوآوری در فناوری، وی را در موقعیت یک رهبر جهانی در زمینه انرژی و کشاورزی پایدار قرار داده است (هال و همکاران، 2011).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *