دانلود ترجمه مقاله کاتالیست های میکروفیبر کامپوزیت کربن/آهن مشتق شده از پروتئین هموگلوبین خون برای باتری های لیتیوم-اکسیژن – الزویر ۲۰۱۹

دانلود ترجمه مقاله کاتالیست های میکروفیبر کامپوزیت کربن/آهن مشتق شده از پروتئین هموگلوبین خون برای باتری های لیتیوم-اکسیژن – الزویر ۲۰۱۸

دانلود ترجمه مقاله کاتالیست های میکروفیبر کامپوزیت کربن/آهن مشتق شده از پروتئین هموگلوبین خون برای باتری های لیتیوم-اکسیژن – الزویر ۲۰۱۹:دراین رفتار تجزیه گرمایی پروتئین هموگلولین خام و تکامل ساختاری پس از تکلیس در دماهای مختلف نشان داده شد. میکروفیبرهای کامپوزیت Fe/C با شکل یکپارچه و مسطح توسط الکتروریسی پیش ساز هموگلوبین و تیمار حرارتی با موفقیت ساخته شد. در نهایت، نشان داده شد که سلول های Li-O2 که در آن کاتالیست میکروفیبر کامپوزیت Fe/C در درون الکترودهای اکسیژن ادغام شده است، در مقایسه با سلول های مرجع تازه بدون کاتالیست عملکرد الکتروشیمیایی بهبود یافته ای را نشان دادند.

عنوان فارسی مقاله:
کاتالیست های میکروفیبر کامپوزیت کربن/آهن مشتق شده از پروتئین هموگلوبین خون برای باتری های لیتیوم-اکسیژن
عنوان انگلیسی مقاله:
سال انتشار میلادی: 2019
نشریه:

Database: Elsevier – ScienceDirect (ساینس دایرکت)

Journal: Applied Surface Science – Volume 466, 1 February 2019, Pages 562-567

کلمات کلیدی فارسی:
کلمات کلیدی انگلیسی:
Lithium–oxygen battery
Hemoglobin
Iron/carbon composite
Catalyst
Electrospinning
Blood protein
تعداد صفحات ترجمه شده: 11 صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
نویسندگان:
Jun-Seo Lee, Hyun-Soo Kim, Won-Hee Ryu,
موضوع:  , ,
دسته بندی رشته:
فرمت فایل انگلیسی: 6 صفحه با فرمت pdf
فرمت فایل ترجمه شده: Word
کیفیت ترجمه: عالی
نوع مقاله: isi
تعداد رفرنس:  

مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی

فهرست مطالب

چکیده

کلمات کلیدی

1.مقدمه

شکل 1. تصویر شماتیک از روش سنتز میکروفیبرهای Fe/C از هموگلوبین با استفاده از الکتروریسی و تکلیس تحت اتمسفر احیا.

2. روش آزمایش

1-2 مواد و ترکیبات شیمیایی

2-2 سنتز پودر Fe/C

3-2 سنتز میکروفیبر Fe/C

4-2 خصوصیات مواد

5-2 ویژگی های الکتروشیمیایی

3. نتایج و بحث

شکل 2. تصاویر SEM هموگلوبین تیمار شده با حرارت تحت اتمسفر احیا در دماهای (a) 650، (b) 800 و (c) 800 درجه سانتی گراد. (d) الگوی XRD هموگلوبین احیا شده تحت دماهای مختلف. (e) طیف رامان هموگلوبین احیا شده در 650 درجه سانتی گراد حاکی از پیک های Fe-C و پیک های کربن D و G می¬باشد. (f) ترموگرام TGA و DSC هموگلوبین تحت شرایط اتمسفر N2

شکل 3. تصاویر SEM (a,b) از میکروفیبرهای هموگلوبین تازه رشته بدست آمده با استفاده از روش الکتروریسی و (c,d) میکروفیبرهای Fe/C بدست آمده از تکلیس دو مرحله ای میکروفیبرهای تازه رشته. (e) تغییرات ظاهری و رنگ میکروفیبرهای هموگلوبین تازه رشته و میکروفیبرهای Fe/C تکلیس شده. (f) الگوی XRD میکروفیبر Fe/C بدست آمده. (g) طیف XPS بدست آمده از میکروفیبرهای Fe/C در Fe 2p.

شکل 4. (a) CV سلول Li-O2 با استفاده از الکترود MWCNT با و بدون میکروفیبر Fe/C با سرعت اسکن mV s-110 در محدوده ولتاژ V 2-5/4. (b) منحنی ولتاژ شارژ-تخلیه اولیه سلول Li-O2 با استفاده از الکترودهای میکروفیبر MWCNT و MWCNT-Fe. تست سلول ها در محدوده ولتاژ بین 5/4 ولت و 3/2 ولت در چگالی جریان الکتریکی برابر با mA g-1 100 صورت گرفت.

4. نتیجه گیری


ترجمه چکیده

بازیافت منبابع زباله های زیستی برای سنتز مواد الکترودهای عملکردی یک روش و رویکرد دوستدار محیط زیست و پایدار برای دستیبای به نسل بعدی سیستم های نگهداری انرژی به حساب می آید. در این بررسی، روش ساخت میکروفیبرهای کامپوزیت آهن/کربن مشتق از الکتروریسی پروتئین هموگلوبین خون و در ادامه کشته سازی (تکلیس) ارائه شده است و کاربردی بودن آن به عنوان کاتالیست الکترون اکسیژن برای باتری های Li-O2 مورد ارزیابی قرار گرفته است. دراین رفتار تجزیه گرمایی پروتئین هموگلولین خام و تکامل ساختاری پس از تکلیس در دماهای مختلف نشان داده شد. میکروفیبرهای کامپوزیت Fe/C با شکل یکپارچه و مسطح توسط الکتروریسی پیش ساز هموگلوبین و تیمار حرارتی با موفقیت ساخته شد. در نهایت، نشان داده شد که سلول های Li-O2 که در آن کاتالیست میکروفیبر کامپوزیت Fe/C در درون الکترودهای اکسیژن ادغام شده است، در مقایسه با سلول های مرجع تازه بدون کاتالیست عملکرد الکتروشیمیایی بهبود یافته ای را نشان دادند.


Abstract

Recycling of bio-waste sources for synthesis of functional electrode materials is an eco-friendly and sustainable approach to realize next-generation energy-storage systems. In this study, we present a fabrication method of Fe/C composite microfibers derived from electrospinning of hemoglobin blood protein, and subsequent calcination, and investigate its functionality as an oxygen electrode catalyst for Li–O2 batteries. We elucidate the thermal decomposition behavior of raw hemoglobin protein and structural evolution after calcination at different temperatures. We successfully fabricated Fe/C composite microfibers with a uniform and flattened shape by electrospinning of a hemoglobin precursor and thermal treatment. Finally, we demonstrated that Li–O2 cells in which the Fe/C composite microfiber catalyst was incorporated in the oxygen electrodes exhibited improved electrochemical performance compared to a pristine reference cell without the catalyst.


نمونه ترجمه مقاله:

  1. مقدمه

جایگزین­های ذخیره انرژی در آینده باید قابلیت انرژی بالاتری در مقایسه با باتری­های لیتیوم-یون (Li-ion) کنونی داشته باشند (1). باتری­های لیتیوم-اکسیژن (Li-O2) توجه قابل توجهی را به عنوان منابع نگهداری انرژی نسل بعد با توجه به تراکم انرژی نظری بالا، که قابل مقایسه با گازوئیل می­باشد به خود جلب کرده است (5-2). باتری­های Li-O2 می­توانند با برآورده کردن نیاز­های خاص نظیر کارایی بالا، تاثیرات زیست­محیطی پایین و مقرون به صرفه بودن تحقق یابند (6). باتری­های Li-O2 کنونی اثر تشکیل محصولات اکسید لیتیوم (به عنوان مثال LiO2، Li2O2) برای خلیه و تجزیه کند برای شارژ مجدد (، V 96/2= Eo دربرابر Li/Li+) برگشت­پذیری پایینی را دارند­ (9-7). در نتیجه، ولتاژ اضافی بیش از 1 ولت و به دنبال آن کینتیک آهسته باید برای تحقق باتری­های Li-O2 در نظر گرفته شود (10،11). مطالعات مختلفی به منظور غلبه بر این موارد از طریق توسعه ترکیبات کاتالیست قرار گرفته بر روی الکترودهای اکسیژن در سلول­ Li-O2 صورت گرفته است (14-12). در این رابطه، ترکیبات کاتالیست جامد مختلفی (نظیر فلز و اکسیدهای فلزی) به منظور بهبود ویژگی­های کینتیک و برگشت­پذیری باتری ارائه شده است (3، 21-15). با این حال، جایگزین­های کالتالیست مناسب­ بیشتری باید برای تکنولوژی باتری Li-O2 ارزان­تر و سبزتر توسعه یابند.

استفاده مستقیم از منابع طبیعی تجدیدپذیر به عنوان پیش­ساز یک رویکرد مناسب به منظور سنتز ترکیبات کاتالیستی عملکردی برای کاربردهای انرژی در آینده می­باشد (22،23). به عنوان مثال، مواد زائد زیستی خون می­تواند برای تولیدات مقرون به صرفه و دوست دار محیط زیست ترکیبات کاتالیستی مورد استفاده قرار بگیرد (28-24). نشان داده شده است که هموگلوبین، ترکیب اصلی خون، شامل چهار زیر واحد پروتئینی گلوبولار می­باشد که توسط گروه­های هم غیرپروتئینی به هم پیونده خورده­اند (29). ساختار هموگلوبین شامل گونه­ اتمی برپایه ترکیبات آلی (نظیر کربن، اکسیژن، نیتروژن، آهن و غیره) می­باشد، که می­تواند به اجزای کاتالیست­های مولکولی تغییر یابند و در نتیجه ویژگی­های عملکردی را فراهم می­کنند. از طریق کنترل کردن شرایط سنتز، مواد غیرآلی بر پایه آهن با مورفولوژی­های متناسب به صورت موفقیت آمیز از پیش­سازهای هموگلوبین قابل ساخت می­باشد (30). انتظار می­رود که ترکیبات مشتق از پروتئین خون به عنوان کاتالیست­های کارآمد برای باتری­های Li-O2 در آینده مورد استفاده قرار بگیرد.

در این مطالعه، آماده سازی مواد میکروفیبر کامپوزیت آهن/کربن (Fe/C) با استفاده از پروتئین هموگلوبین خون گزارش شد و توانایی این ترکیبات به عنوان کاتالیست­ الکترود اکسیژن برای باتری­های Li-O2 مورد بررسی قرار گرفت. میکروفیبرهای Fe/C به صورت موفقیت آمیز از طریق الکتروریسی محلول حاوی هموگلوبین و در ادامه تکلیس تحت شرایط احیا تهیه شد (شکل 1). در این مطالعه رفتار تجزیه گرمایی و ویژگی­های ربخت­شناسی Fe/C مشتق از منابع پیش­ساز هموگلوبین مورد بررسی قرار گرفت. علاوه براین، ویژگی­های ریخت­شناسی و ساختاری میکروفیبرهای Fe/C نیز نشان داده شد. در نهایت ویژگی­های الکتروشیمیایی میکروفیبرهای Fe/C برای تعیین فعالیت کاتالیستی به عنوان کتالیست الکترود اکسیژن بالقوه برای سلول­های Li-O2 مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج این مطالعه می­تواند برای سنتز انواع مختلفی از مواد مشتق از خون و کاربردهای آن به کار گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *