دانلود ترجمه مقاله کاهش کلونیزاسیون میکوریزا به واسطه گلیفوسات – الزویر ۲۰۱۸

دانلود ترجمه مقاله کاهش کلونیزاسیون میکوریزا به واسطه گلیفوسات – الزویر ۲۰۱۸

دانلود ترجمه مقاله کاهش کلونیزاسیون میکوریزا به واسطه گلیفوسات – الزویر ۲۰۱۸:نتایج ما نشان می دهند که اثرات شیوه های کشاورزی شیمیایی و مکانیکی بر خدمات اکوسیستم می توانند فراتر از سال باشند. در این جا نشان دادیم که گلیفوسات، AMF مفید گیاه در علف های هدف و غیر هدف را به طور منفی تحت تاثیر قرار می دهد. این نتایج توجه ما را به سوی درک جامع تر اثرات گلیفوسات بر میکروب های مرتبط با گیاه و جوامع میکروبی موجود در خاک ها جلب می کنند. به عنوان مثال، مشخص شده است که میکروب های خاک در تجزیه گلیفوسات نقش مهمی ایفا می کنند (آیانسینا و اوسو ۲۰۰۶) …

عنوان فارسی مقاله:

کاهش کلونیزاسیون میکوریزا به واسطه گلیفوسات و تاثیر آن در بازخورد گیاه – خاک

عنوان انگلیسی مقاله:
سال انتشار میلادی: 2018
نشریه:

Database: Elsevier – ScienceDirect (ساینس دایرکت)

علوم محیط زیست – Science of the Total Environment

کلمات کلیدی فارسی:
کلمات کلیدی انگلیسی:
Arbuscular mycorrhiza, Endophytic fungi, Glyphosate, Herbicides, No-till, Plant-soil feedback
تعداد صفحات ترجمه شده: 20 صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
نویسندگان:
Yongjia Wu, Haifeng Zhang, Lei Zuo,
موضوع:  
دسته بندی رشته:
فرمت فایل انگلیسی: 7 صفحه با فرمت pdf
فرمت فایل ترجمه شده: Word
کیفیت ترجمه: عالی
نوع مقاله: isi
تعداد رفرنس: دانلود ترجمه مقاله کلونیزاسیون

مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی

فهرست مطالب

چکیده نموداری

چکیده

مقدمه

مواد و روش ها

خاک آزمایش

درمان ها و طراحی تجربی

تجزیه و تحلیل گیاه

استخراج و مقدار گلیفوسات

کلونیزاسیون ریشه AMF

تجزیه و تحلیل خاک

تجزیه و تحلیل های آماری

نتایج

پاسخ های علف

ایجاد و رشد فتوک (Festuca pratensis)

کلونیزاسیون AMF علف ها

بقایای گلیفوسات در گیاهان

شیمی خاک

بحث و بررسی

نتیجه گیری


چکیده

هدف ما مطالعه ي اثرات گليفوسات، كشت و سابقه آن بر كلونيزاسيون ميكوريزا و رشد گياهان هدف (علف هاي هرز) و غير هدف (محصولات) بود. گليفوسات، رايج ترين كشنده حشرات در جهان، يك آنزيم موجود در گياهان و ميكروب ها را مهار مي كند. ما اثرات گليفوسات اعمال شده در پاییز قبلی را بر رشد یک علف دائمی، بیدگیاه (گیاه هدف) و یک علف، فتوک ( گیاه غیر هدف) و کلونیزاسیون ریشه (AMF) گیاه قارچی میکوریزا آربوسکولار بررسی کردیم. گیاهان غیر هدف در بهار سال بعد کاشته شدند. علاوه بر این، بررسی شد که آیا اثرات گلیفوسات به کشت یا ویژگی های خاک تنظیم شده با سابقه طولانی کشت علف همزیست اندوفیت بستگی دارند یا نه (علف E+). کلونیزاسیون ریشه AMF ، ایجاد و رشد گیاه، بقایای گلیفوسات در گیاهان، و شیمی خاک مورد سنجش قرار گرفتند.

گلیفوسات، کلونیزاسیون میکوریزا و رشد علف های هدف و غیر هدف را کاهش داد. با توجه به سابقه کشت علف E+ ، میزان کاهش به کشت و خواص خاک بستگی داشت. ما در فصل رشد، پس از اعمال گلیفوسات، از بقایای گلیفوسات در علف ها و گیاهان استفاده کردیم. بقایا در گیاهانی که در گلدان های بدون خاک رشد می کردند، بیش تر از همگونه های موجود در گلدان های دارای خاک بودند. این نتایج نشان دهنده اثرات منفی گلیفوسات بر ارگانیسم های غیر هدف در محیط های کشاورزی و اکوسیستم های چمنزار هستند.


Abstract

Our aim was to study the effects of glyphosate, tilling practice and cultivation history on mycorrhizal colonization and growth of target (weeds) and non-target (crops) plants. Glyphosate, the world’s most widely used pesticide, inhibits an enzyme found in plants but also in microbes. We examined the effects of glyphosate treatment applied in the preceding fall on growth of a perennial weed, Elymus repens (target plant) and a forage grass, Festuca pratensis (non-target plant) and their arbuscular mycorrhizal fungal (AMF) root colonization in a field pot experiment.

Non-target plants were sown in the following spring. Furthermore, we tested if glyphosate effects depend on tillage or soil properties modulated by long cultivation history of endophyte symbiotic grass (E+ grass). AMF root colonization, plant establishment and growth, glyphosate residues in plants, and soil chemistry were measured. Glyphosate reduced the mycorrhizal colonization and growth of both target and non-target grasses. The magnitude of reduction depended on tillage and soil properties due to cultivation history of E+ grass. We detected glyphosate residues in weeds and crop plants in the growing season following the glyphosate treatment. Residues were higher in plants growing in no-till pots compared to conspecifics in tilled pots. These results demonstrate negative effects of glyphosate on non-target organisms in agricultural environments and grassland ecosystems.


نمونه ترجمه مقاله:دانلود ترجمه مقاله کلونیزاسیون

مقدمه

بیوسید ها، مانند آفت کش ها، علف کش ها و قارچ کش ها، برای چندین دهه در شیوه های کشاورزی معمول مورد استفاده قرار گرفته اند. در حالی که کاربرد آن ها باعث افزایش تولید محصولات و کمک به تغذیه جمعیت در حال رشد جهان شده است، خطرات آن ها به طور عمده بر اثرات سلامت انسان متمرکز هستند. اثرات غیر مستقیم استفاده در حال افزایش جهانی از بیوسید ها بر ارگانیسم های غیر هدف، به ندرت مورد توجه قرار می گیرند (کاروالو، 2016).

این می تواند به عنوان ناچیز شماری خطرات مربوط به استفاده در حال افزایش جهانی از بیوسید ها برای کارکرد ها و خدمات اکوسیستم تفسیر شود (تیلمان و همکاران). گلیفوسات، که به عنوان N- (فسفونومتیل) گلیسین نیز شناخته شده است، از نظر اندازه و گستردگی کاربرد، در سراسر جهان یک علف کش برجسته در کشاورزی، باغبانی، جنگلداری و محیط های شهری به شمار می رود (هلاندر و همکاران، 2012؛ مایرز و همکاران 2016). گلیفوسات یک بخش از مسیر shikimate است که یک مسیر متابولیک مورد استفاده توسط اکثر گیاهان، قارچ ها، و باکتری ها برای بیو سنتز تریپتوفان، فنیل آلانین و تیروزین و ملکول هایی می باشد که به این پروتئین ها و پیشرو های ضروری نیاز دارند (هلاندر و همکاران 2012؛ هرمان و ویور 1999). این مسیر در سلول های جانوری یافت نمی شود و بنابراین، گلیفوسات برای ارگانیسم های غیر هدف، مانند مهره داران، امن در نظر گرفته می شود. در رابطه با استفاده امن از گلیفوسات در برابر گیاهان هدف، مطالعات اخیر اثرات غیر مستقیم احتمالی از طریق خاک بر گیاهان غیر هدف، ریز جانداران خاک، و میکروب های مرتبط با گیاهان و جانوران را نشان می دهند (درویل و همکاران 2013 الف، 2013 ب؛ هلاندر و همکاران 2012). علاوه بر این،نشان داده شده است که خطرات متابولیت های تجزیه گلیفوسات مانند AMPA [2 – آمینو- 3- 5 – متیل-3 – اکسو-1، 2- اگزازول – 4- یل) سورفکتانت ها و سایر مواد تشکیل دهنده علف کش های تجاری، سمی تر از گلیفوسات هستند (فولمار و همکاران، 1979؛ گیسی و همکاران 2000؛ گومز و همکاران 2016؛ تسوی و چو 2003).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *