دانلود ترجمه مقاله مطالعات تخلیه آب زیرزمینی و تعادل آب زیرزمینی حوزه آبخیز رودخانه کانادیلاوس – الزویر ۲۰۱۸

دانلود ترجمه مقاله مطالعات تخلیه آب زیرزمینی و تعادل آب زیرزمینی حوزه آبخیز رودخانه کانادیلاوس – الزویر ۲۰۱۸

دانلود ترجمه مقاله مطالعات تخلیه آب زیرزمینی و تعادل آب زیرزمینی حوزه آبخیز رودخانه کانادیلاوس – الزویر ۲۰۱۸:در زمین های خندالیتی سلسله تپه های منتهی به رودخانه هند، سطوح آب زیرزمینی با نرخ سریعی ناشی از افزایش برداشت آب زیرزمینی و همچنین ناشی از بارش متوسط سالانه کمتر از حد معمول در سال های ۲۰۱۳، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵، کاهش می یابند. به عنوان یک نتیجه، کاهش سطح اب زیرزمینی در فصول پس از بارندگی موسمی از سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵، افزایش داشته است. کاهش آب زیرزمینی در سال ۲۰۱۵ در مقایسه با دو سال قبل، بسیار بالاتر بوده است. تراز های آب زیرزمینی اساسا در بخش شرقی و بخش جنوب غربی حوزه آبخیز کاهش داشته است که چاه های پمپاژ زیادی در آن ها وجود دارد. براساس مطالعات بازانباشت آب زیرزمینی و برداشت آب زیرزمینی، یک کسری ۵٫۶۶ MCM مشاهده شده است.

عنوان فارسی مقاله:

مطالعات تخلیه آب زیرزمینی و تعادل آب زیرزمینی حوزه آبخیز رودخانه کانادیلاوس، ناحیه ویزینگرام، آندرا پرادش، هند

عنوان انگلیسی مقاله:
سال انتشار میلادی: 2018
نشریه:

الزویر

آب های زیرزمینی برای توسعه پایدار – Groundwater for Sustainable Development

کلمات کلیدی فارسی:
کلمات کلیدی انگلیسی:
Eastern ghats of India, Groundwater depletion, Recharge structures
تعداد صفحات ترجمه شده: 15 صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
نویسندگان:
Y. Siva Prasad, B. Venkateswara Rao
موضوع: , ,
دسته بندی رشته: ، کشاورزی
فرمت فایل انگلیسی: 8 صفحه با فرمت pdf
فرمت فایل ترجمه شده: Word
کیفیت ترجمه: عالی
نوع مقاله: isi
تعداد رفرنس:  

مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی

فهرست مطالب

چکیده

۱٫ مقدمه

۲٫ هیدرولوژی ناحیه مطالعاتی

۳٫ روش ها

۳٫۱٫ روش نوسان تراز آب

۴٫ نتایج و بحث

۴٫۱٫ سناریوی تخلیه آب زیرزمینی در حوزه آبخیز

۴٫۲٫ تخمین منابع آب زیرزمینی قابل استفاده سالانه

۴٫۳٫ تخمین برداشت آب زیرزمینی کل و تعادل آب زیرزمینی

۴٫۴٫ تخمین مرحله توسعه آب زیرزمینی

۵٫ شناسایی موقعیت های بازانباشت

۶٫ نتیجه گیری


چکیده

سطوح آب زیرزمینی حوزه آبخیز رودخانه کاندیوالاسا در نزدیکی شهر چیپوروپالی ناحیه ویزینگرام در آندرا پرادش هند، با 41 چاه مشاهده در طول سال های 2013 تا 2015، تحت نظارت قرار گرفت. همراه با سطوح آب زیر زمینی، داده های بارش روزانه نیز برای این سال ها جمع آوری شد. یک کاهش ممتد در سطوح آب زیرزمینی در طول دوره مطالعه خصوصا در سال 2015 که کمترین بارش را داشته است، مشاهده شد. تخلیه آب زیرزمینی نیز اغلب در بخش شرقی و جنوب غربی حوزه آبخیز مشاهده شد که چاه های پمپاژ بیشتری در آن ها واقع است. مطالعات تعادل آب زیرزمینی نشان می دهد که 11.3 MCM از آب زیرزمینی را می توان به طور سالانه در حوزه آبخیز استفاده کرد. با این حال، مصرف آب سرانه سالانه خالص حدود 16.6 MCM می باشد. از این رو، برداشت بیش از حد در حدود 5.66 MCM دلیل اصلی تخلیه سطوح آب زیر زمینی است. حفاظت از آب و اقدامات احیای مجدد آب زیرزمینی در روستاهای چینانادیپالی و دومدا در حوزه آبخیز برای استفاده مناسب آب زیر زمینی در ناحیه آب خیز رودخانه، انجام شده است.


Abstract

The Kandivalasa River Sub Basin near Cheepurupalli town of Vizianagaram district, Andhra Pradesh, India was monitored for groundwater levels at 41 observation wells during 2013–2015. Along with groundwater levels, the daily rainfall data is also collected for these years. A continuous decrease in groundwater levels was observed during the study period more particularly in the year 2015 which also had minimum rainfall. Groundwater depletion is observed mostly in the Eastern and South Western part of the basin where pumping wells are more. Groundwater balance studies have indicated that 11.3 MCM of groundwater can be utilized in the basin annually. However, the net annual groundwater draft has been found to be 16.6 MCM. Hence, over abstraction of 5.66 MCM is the main cause for depletion of groundwater levels. The water conservation and groundwater recharge measures have to be taken up at Chinnanadipally and Dummeda villages in the basin to have sustainable groundwater utilization in the basin.


نمونه ترجمه مقاله:

  1. مقدمه

امروزه هند بزرگترین مصرف کننده آب در جهان است و بیش از دوبرابر مقدار آب زیرزمینی که توسط ایالات متحده از چاه ها کشیده می شود، آب مصرف می کند (شاه 2005). در طول سال ها، افزایش وابستگی به آب های زیرزمینی باعث ایجاد عدم تعادل در دسترسی به آب زیرزمینی شده است و برداشت بلند مدت آب زیرزمینی از باز انباشت مجدد آب ها تجاوز کرده است که منجر به تخلیه سطج آب زیرزمینی می شود. از آن جایی که زراعت شغل اصلی در منطقه مطالعاتی است که نزدیک حوزه آبخیز اصلی رود کاندیوالاسا (KRSB) در نزدیکی شهر چیپوروپالی ناحیه ویزینگرام در آندرا پرادش هند است، کشاورزان اساسا به آب زیرزمینی برای آبیاری در دوره های غیر از موسم بارندگی (نوامبر تا می) وابسته هستند. برای رویارویی با چالش تخلیه سطوح آب زیزمینی و در نتیجه خشک شدن چاه های حفر شده در فصل های غیر بارندگی، مدیریت و توسعه منابع آب زیرزمینی در ناحیه مطالعاتی ضروری است. از این رو، دانستن درباره میزان بازانباشت طبیعی آبخوان های منطقه، دارای اهمیت است. علاوه بر این، تخمین بازانباشت آب زیرزمینی یک جزء کلیدی در مدل های انتقال یا جریان آب زیرزمینی است.

ساتیش چاندرا و ساکسنا (1975)، آتاوال و همکاران (1992)، کومار و سیتاپاتی (2002) مطالعاتی درباره تعادل آب زیرزمینی انجام داده اند و منابع آب زیرزمینی را در مناطق با سنگ های سخت مختلف در هند، درجه بندی کرده اند. ناگا راجانی و همکاران (2006) از حسگر های از راه دور و تکنیک های GIS برای بررسی آب زیر زمینی و شناسایی سایت های بازانباشت مصنوعی در حوزه آبریز کورماپالی  در ناحیه نالگوندا و رانجا ردی در تلانگانای هند، استفاده کردند. رانجاراجان و همکاران (2009) بازانباشت طبیعی و رابطه آن را با پارامتر های آبخوان نزدیک شهر توتیکورین در تامیلنادو هند، تخمین زدند. ورالاکشمی و همکاران (2014) مطالعاتی درباره بازانباشت آب زیرزمینی با استفاده از راهنماهای  GEC-1997 در مناطق حوضچه ای عثمانسگار و هیمایاتساگار در ناحیه تلانگانا انجام دادند که شامل زمین های بازالتی و گراتنیتی بود. این مطالعه به این نتیجه رسید که درصد بارشی که به پر شدن منابع آب زیرزمینی می انجامد حدود 22% در حوزه آبخیز است. خدری و مهاریر (2015) نوسانات فصلی آب زیرزمینی را با اشاره به بارش دریافتی حوزه آبخیز رود مان در ماهاراشرا هند، تحلیل کردند. این مطالعه این طور تفسیر کرد که برداشت زیاد از آب زیرزمینی در طول دوره غیر بارندگی موسمی برای اهداف آبیاری منجر به نوسانات شدید آب زیرزمینی در ناحیه مطالعاتی می شود.

هدف اصلی در این مطالعه ارزیابی منابع آب زیرزمینی موجود و مرحله توسعه (درصد آب زیزمینی تجدیدپذیر استفاده شده سالانه) در حوزه آبخیز رود کاندیوالاسا با استفاده از روش کمیته تخمین آب زیرزمینی (GEC) است (GEC, 1997). برای توسعه پایدار منابع آب زیرزمینی، تخمین های کمی از منابع آب در دسترس امری ضروری است. این مطالعات برای توسعه کلی حوزه های آبخیز بر اساس توسعه پایدار، مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *