دانلود ترجمه مقاله مطالعه تجربی اتصال تیر به ستون ساختمانی بتنی محدود به صفحات انتهایی – الزویر ۲۰۱۸

دانلود ترجمه مقاله مطالعه تجربی اتصال تیر به ستون ساختمانی بتنی محدود به صفحات انتهایی – الزویر ۲۰۱۸

دانلود ترجمه مقاله مطالعه تجربی اتصال تیر به ستون ساختمانی بتنی محدود به صفحات انتهایی – الزویر ۲۰۱۸:نتایج نشان می‌دهند که منحنی‌های هیسترزیس اتصالات پیش‌ساخته چاق هستند و تمامی نمونه‌ها طی خمش به روش قابل‌انعطاف با یک مفصل پلاستیکی، با معیار ستون قوی و تیرهای ضعیف، دچار شکست می‌شوند. علاوه برآن، این اتصال ساختمانی نرمی و ظرفیت اتلاف انرژی خوبی دارد که بیانگر عملکرد ارتعاشی بهتر آن است. علاوه¬برآن، ظرفیت تحمل خمش نیز بر اساس نظریه ناحیه پلاستیک متمرکز ارائه‌شده می‌شود. نتایج تئوری سازگاری خوبی با نتایج آزمایشی دارند که مرجع خوبی برای تحقیقات تئوری هستند.

عنوان فارسی مقاله:
مطالعه تجربی اتصال تیر به ستون ساختمانی بتنی محدود به صفحات انتهایی
عنوان انگلیسی مقاله:
سال انتشار میلادی: 2018
نشریه:

Database: Elsevier – ScienceDirect (ساینس دایرکت)

Journal: Construction and Building Materials – Volume 158, 15 January 2018, Pages 208-216

کلمات کلیدی فارسی:
کلمات کلیدی انگلیسی:
Construction industry
Fabricated beam-column connections
Seismic behavior
Flexural capacity
Plastic zone
تعداد صفحات ترجمه شده: 19 صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
نویسندگان:
Li Shufeng, Li Qingning, Zhang Hao, Jiang Haotian, Yan Lei, Jiang Weishan,
موضوع:
دسته بندی رشته:
فرمت فایل انگلیسی: 9 صفحه با فرمت pdf
فرمت فایل ترجمه شده: Word
کیفیت ترجمه: عالی
نوع مقاله: isi
تعداد رفرنس: دانلود ترجمه مقاله ستون ساختمانی

مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی

فهرست مطالب

چکیده

کلمات کلیدی

1.مقدمه

شکل 1. جزئیات اتصال

شکل 2. آرماتوربندی

جدول 1.جزئیات نمونه‌ها

شکل 3. ابعاد و ساختار نمونه‌ها (ابعاد: میلی‌متر)

جدول 2.خواص مکانیکی فولاد

شکل 4. تنظیمات آزمایش

شکل 5. آسیب داخلی ناحیه هسته اتصال

2. برنامه آزمایشی

2.1 طراحی نمونه

2.2 خواص ماده

3. تجهیزات آزمایش

4. نتایج آزمایش

4.1 نقص قطعه

شکل 6. حالت‌های نقص نهایی نمونه‌ها

4.2منحنی هیسترزیس

جدول 5.مقایسه مقدار تجربی و مقدار محاسبه‌شده تئوری

شکل 9. دیاگرام محاسبه ظرفیت خمشی بخش مثبت

شکل 7. نمدار هیسترزیس نمونه‌ها

جدول 3.محاسبه سختی دورانی

جدول 4.ضریب نرمی و ضریب میرایی ویسکوز معادل

شکل 8. نمودار اسکلت سازه نمونه

4.3 نمودار اسکلت سازه نمونه

4.4 ظرفیت اتلاف انرژی و نرمی

5. ظرفیت خمشی تیر بتنی تقویت‌شده خم نشده

6. نتیجه‌گیری


ترجمه چکیده

امروزه صنعتی کردن ساختمان موجب پیشرفت صنعت ساخت‌وساز شده است و ساختمان‌های پیش‌ساخته به علت خصوصیات منحصربه‌فرد خود بار دیگر مرکز توجه ساختمان‌سازی قرارگرفته‌اند. اتصالات جدید تیر به ستون با صفحات انتهایی در تاریخچه این مطالعه معرفی می‌شوند. برای مطالعه رفتار ارتعاشی این اتصالات هفت نمونه توسط آزمایش شبه استاتیک موردمطالعه قرارگرفته‌اند. منحنی‌های هیسترزیس این آزمایش و شاخص‌های ارتعاشی مانند قابلیت چکش‌خواری و ظرفیت اتلاف انرژی تعیین می‌شوند. نتایج نشان می‌دهند که منحنی‌های هیسترزیس اتصالات پیش‌ساخته چاق هستند و تمامی نمونه‌ها طی خمش به روش قابل‌انعطاف با یک مفصل پلاستیکی، با معیار ستون قوی و تیرهای ضعیف، دچار شکست می‌شوند. علاوه¬برآن، این اتصال ساختمانی نرمی و ظرفیت اتلاف انرژی خوبی دارد که بیانگر عملکرد ارتعاشی بهتر آن است. علاوه برآن، ظرفیت تحمل خمش نیز بر اساس نظریه ناحیه پلاستیک متمرکز ارائه‌شده می‌شود. نتایج تئوری سازگاری خوبی با نتایج آزمایشی دارند که مرجع خوبی برای تحقیقات تئوری هستند.


چکیده انگلیسی

– A new-type of fabricated beam-column connections is presented in this paper.
– To investigate the seismic behavior of the precast connection, seven specimens are tested by pseudo-static test.
– The test results indicate that the hysteresis curves of precast connection are plump, and all specimens failed in bending with a beam plastic hinge.
– So the fabricated connection exhibits satisfactory ductility and energy dissipation capacity.
– Besides, the flexural capacity of unbonded prestressed confined concrete beam is analyzed.
– And based on the theory of concentrated plastic zone, the formula of flexural bearing capacity is proposed.
– The theoretical results agree well with the test data, which can provide reference for research.

At present, the building industrialization has become the development direction of construction industry, the precast prefabricated buildings become the focus of the construction industry once again because of its unique characteristics. A new-type of fabricated beam-column connections with end-plates is presented and introduced on this background. To investigate the seismic behavior of the new-type precast connection, seven specimens are tested by pseudo-static test. The hysteresis curves are recorded during the test, and the seismic indicators, such as ductility and energy dissipation capacity, are determined. The test results indicate that the hysteresis curves of precast connection are plump, and all specimens failed in bending in a malleable way with a beam plastic hinge, which is fully consistent with the criterion of strong column weak beams. Additionally, the fabricated connection exhibits satisfactory ductility and energy dissipation capacity, showing better seismic performance. Besides, the flexural capacity of unbonded prestressed confined concrete beam is analyzed, and the formula of flexural bearing capacity is proposed based on the theory of concentrated plastic zone. The theoretical results agree well with the experimental data, which can provide reference for theoretical research.


نمونه ترجمه مقاله:دانلود ترجمه مقاله ستون ساختمانی

  1. مقدمه

مزیت­های سازه ساختمانی بتنی پیش‌ساخته عبارت‌اند از حوزه مرطوب کمتر، پیشرفت ساختمانی سریع­تر، بازده تولید بیشتر، کیفیت مصالح بهتر، که مفهوم توسعه متعادل را منعکس می‌کنند و در خانه‌سازی و سایر موارد بکار می‌رود. در سازه‌های پیش‌ساخته، قاب بتنی پایه اصلی سازه است، اما ازآنجاکه اتصال قابل‌اعتمادی ندارند، الزامات نیرویی را در برابر زلزله رعایت نمی‌کنند، بنابراین کاربرد این سازه‌ها در نواحی مرتعش و زلزله‌خیز محدود است. مطالعه تجربی و تحقیقات بر آسیب‌های زلزله نشان می‌دهند که قاب بتنی پیش‌ساخته تا وقتی اتصال قبل قبولی داشته باشد، عملکرد ارتعاشی خوبی نیز دارد. امروزه محققین داخلی و خارجی تحقیقات گستره‌ای بر محل اتصال این سازه‌ها انجام داده‌اند که پیشرفت این نوع سازه‌ها را افزایش داده است. تحقیقات آزمایشی اتصال تیر به ستون بتنی پیش‌ساخته با مقیاس یک‌به‌سه که توسط آر. ویجیپریا و کا.پی.جایا انجام شد، نشان می­دهد که ظرفیت نهایی تحمل بار نمونه یکپارچه از نمونه­های پیش‌ساخته بسیار بهتر است. اما این نمونه‌های پیش‌ساخته در مقایسه با نمونه یکپارچه دارای نرمی و اتلاف انرژی بهتری هستند [1]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *