عنوان مقاله فارسی:دانلود ترجمه مقاله رهبری تحول گرا و رفتارهای مشتری محور کارکنان رستوران : نقش میانجی سرمایه اجتماعی سازمانی و تعامل کاری
دانلود ترجمه مقاله رهبری تحول گرا و رفتارهای مشتری محور کارکنان رستوران : نقش میانجی سرمایه اجتماعی سازمانی و تعامل کاری:این مطالعه محدودیت هایی دارد که می بایست در نظر گرفته شوند. اول، طرح مقطعی این مطالعه سبب می شود تا ترسیم نتیجه گیری ها درباره علیت دشوار باشد. علی رغم این حقیقت که مدل مطالعه براساس نظریه و تحقیق تجربی فعلی توسعه داده شده است، مطالعاتی که از طرح های تجربی استفاده می کنند برای تست علیت مورد نیاز هستند. محدودیت دوم به تعصب روش مشترک مربوط می شود. این مطالعه سعی داشت تا این محدودیت را با دربرگیری داده های حاصل از چندین منبع کاهش دهد ( رهبری تحول گرا، OSC و تعامل کاری توسط کارکنان امتیازدهی شده بودند، در حالی که رفتارهای مشتری محور توسط ناظران امتیازدهی شده است).
عنوان فارسی مقاله: | رهبری تحول گرا و رفتارهای مشتری محور کارکنان رستوران : نقش میانجی سرمایه اجتماعی سازمانی و تعامل کاری | ||
عنوان انگلیسی مقاله: | |||
سال انتشار میلادی: | 2019 | ||
نشریه: | امرالد(emerald)
مجله بین المللی مدیریت مهمان نوازی معاصر – International Journal of Contemporary Hospitality Management |
||
کلمات کلیدی فارسی: |
|
||
کلمات کلیدی انگلیسی: |
Transformational leadership – Customer-oriented behaviours – Organizational social capital – Work engagement – Casual dining restaurants
|
||
تعداد صفحات ترجمه شده: | ۲۴ صفحه (۵ صفحه رفرنس انگلیسی) با فونت ۱۴ B Nazanin | ||
نویسندگان: | Ahmed Mohammed Sayed Mostafa | ||
موضوع: |
|
||
دسته بندی رشته: |
|
||
فرمت فایل انگلیسی: | ۱۸ صفحه با فرمت pdf | ||
فرمت فایل ترجمه شده: | Word | ||
کیفیت ترجمه: | عالی | ||
نوع مقاله: | isi | ||
تعداد رفرنس: |
مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
سرمایه اجتماعی سازمانی به عنوان یک واسطه گر پیوند رهبری تحول گرا و تعامل کاری
تعامل کاری به عنوان واسطه بین پیوند سرمایه اجتماعی سازمانی و رفتارهای مشتری محور
روش کار
روال و نمونه
معیارها
تحلیل داده ها
اعتبارسنجی مدل اندازه گیری
تعصب روش مشترک
آمارهای توصیفی
تست فرضیه ها
بحث و نتیجه گیری ها
پیامدهای نظری
پیامدهای عملیاتی
محدودیت ها و جهت گیری تحقیقات آتی
منابع
چکیده
هدف: هدف این مطالعه پیشنهاد و آزمایش یک مدل واسطه ای متوالی است به نحوی که رهبری تحول گرا سبب ایجاد سرمایه اجتماعی سازمانی (OSC) می شود که به نوبه خود سبب ارتقاء رفتارهای مشتری محور از طریق تعامل کاری می گردد.
رویکرد روش طراحی: مدل مطالعه با استفاده از یک نمونه ۲۲۹ موردی از کارکنان در ۲۳ رستوران در بریتانیا مورد آزمایش قرار گرفته است. چندین منبع داده مورد استفاده قرار گرفته است به طوری که رهبری تحول گرا، OSC و تعامل کاری توسط کارکنان امتیازدهی شده است، در حالی که رفتارهای مشتری محور کارکنان توسط ناظران مورد امتیازدهی قرار گرفته است. یافته ها: نتایج حاصل از مدل سازی تعمیم یافته و چند سطحی ساختاری از مدل پیشنهادی حمایت می کند و آشکار کرده است که OSC و تعامل کاری به طور متوالی نقش واسطه ای بین رهبری تحول گرا و رفتارهای مشتری محور ایفا می کند.
ارزش اصالت: این مطالعه درخواست تحقیق درباره پیوند میان رهبری و رفتارهای مشتری محور و مکانیزم های بالقوه را از طریقی مورد بررسی قرار می دهد به طوری که این رابطه ممکن است رخ دهد.
چکیده انگلیسی
Abstract
Purpose This study aims to propose and test a sequential mediation model in which transformational leadership engenders organizational social capital (OSC), which, in turn, enhances customer-oriented behaviours through work engagement. Design methodology approach The study’s model was tested using a sample of 229 floor staff from 23 casual dining restaurants in the UK. Multiple source data were used where transformational leadership, OSC and work engagement were rated by employees, while employees’ customer-oriented behaviours were rated by supervisors.
Findings The results of generalized multilevel structural equation modeling provided support for the proposed model and revealed that OSC and work engagement sequentially mediate the link between transformational leadership and customer-oriented behaviours. Originality value The study addresses calls for research on the link between leadership and customer-oriented behaviours and the potential mechanisms through which this relationship may take place.
نمونه ترجمه مقاله:دانلود ترجمه مقاله رهبری تحول گرا و رفتارهای مشتری محور کارکنان رستوران
مقدمه
رفتارهای مشتری محور از جمله رفتارهای سودمند کارکنان در ارتباط مستقیم با مشتریان سازمانی است (Bettencourt and Brown, 1997). چنین رفتارهایی سبب ترویج ارائه موثر خدمات، ارتقاء رضایت مشتری و کمک به سازمان در اجرای نیازهای در حال تغییر مشتریان می شود (Bettencourt et al., 2001; Tang and Tang, 2012; Teng and Barrows, 2009). در سال های اخیر، رفتارهای مشتری محور از سوی محققان مورد توجه قرار گرفته است (Teng and Barrows, 2009). با این حال، اثر رهبری بر این رفتارها همچنان “بی نتیجه” بوده است و فرآیندی که از طریق آن رفتارهای رهبری می تواند بر رفتارهای مشتری محور تاثیرگذار باشد همچنان دارای ابهام است (Auh et al., 2014, p. 558,559). بر این اساس، این مطالعه رابطه بین رهبری تحول گرا و رفتارهای مشتری محور را مورد بررسی قرار می دهد و مکانیزم های بالقوه ای را نمایان می کند که این رابطه از طریق آن ها ایجاد می شود.
به طوری کلی رهبری تحول گرا به عنوان “موثرترین” شکل رهبری در نظر گرفته می شود (van Knippenberg and Sitkin, 2013, p. 2). با توجه به اثربخشی آن، این سبک رهبری توجه بیشتری را از سوی محققان نسبت به دیگر سبک های مدیریت کسب کرده است (Chuang et al., 2012; Kovjanic et al., 2012). مطالعات پیشین همواره نشان داده اند که رهبری تحول گرا سبب ترغیب کارکنان برای تلاش بیشتر و انگیزه بخشی به آن ها در نمایش رفتارهایی می شود که برای سازمان و ذینفعان آن سودمند است (Bottomley et al., 2016, p. 390). با توجه به نظریه یادگیری اجتماعی (Bandura, 1986) و نظریه های تعامل اجتماعی (Bakker and Demerouti, 2008; Kahn, 1990)، این مطالعه پیشنهاد می دهد که رهبری تحول گرا سرمایه اجتماعی سازمانی (OSC) را ایجاد کند که به نوبه خود سبب ارتقاء رفتارهای مشتری محور از طریق تعامل اجتماعی می شود. شکل 1 مدل مفهومی این مطالعه را نشان می دهد.