عنوان فارسی:دانلود ترجمه مقاله ارزیابی و مدیریت ریسک عوامل انسانی: فرایند ایمنی در مهندسی
دانلود ترجمه مقاله ارزیابی و مدیریت ریسک عوامل انسانی: فرایند ایمنی در مهندسی – الزویر ۲۰۱۸:با رشد اقتصادی و توسعه علم و فناوری، تعداد حوادث و مرگ و میرها به طور معنی داری کاهش یافته است. با این وجود وضعیت ایمنی هنوز هم ناامید کننده است. در تجزیه و تحلیل عوامل موثر در حوادث، اکثر حوادث ناشی از عوامل انسانی است. این مطالعه نشان داد 70٪ الی80٪ حوادث هوایی، 60٪ حوادث پتروشیمی، 90٪ حوادث متالورژی آهن و فولاد و 90٪ حوادث ترافیک جاده ای ناشی از عوامل انسانی است (Cai، 2008).
عنوان فارسی مقاله: |
ارزیابی و مدیریت ریسک عوامل انسانی: فرایند ایمنی در مهندسی |
عنوان انگلیسی مقاله: | |
سال انتشار میلادی: | 2018 |
نشریه: |
Publisher : Elsevier – Science Direct (الزویر – ساینس دایرکت) Journal : Process Safety and Environmental Protection, Volume 113, January 2018, Pages 467-482 |
کلمات کلیدی فارسی: |
عوامل انسانی
ارزیابی و مدیریت ریسک تجزیه و تحلیل جفت روش پیش بینی ریسک SPA-Markov تجزیه و تحلیل ABC و مدل آنالیز “S-O-R” مدل ارزیابی ریسک فاکتورهای انسانی |
کلمات کلیدی انگلیسی: |
Human factors
Risk assessment and management
Set pair analysis
SPA–Markov risk prediction method
ABC analysis and “S-O-R” analysis model
Human factors risk assessment model
|
تعداد صفحات ترجمه شده: | 30صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin |
نویسندگان: |
Xie Xuecai Guo Deyong
|
موضوع: | مدیریت ریسک ،مدیریت استراتژیک |
دسته بندی رشته: | مدیریت |
فرمت فایل انگلیسی: | 27صفحه با فرمت pdf |
فرمت فایل ترجمه شده: | Word |
کیفیت ترجمه: | عالی |
نوع مقاله: | isi |
تعداد رفرنس: |
مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی
فهرست مطالب
چکیده
کلمات کلیدی
1.مقدمه
2.مدل ارزیابی ریسک فاکتورهای انسانی
3- روش بررسی
3-1- آنالیز زوج مرتب
3-2- آنالیز روند ریسک
3-3- روش برآورد ریسک SPA-Markov:
4- روش ارزیابی و مدیریت
4-1- روش ارزیابی
4-2- روش مدیریت
5- روش کار
5-1- تعیین وزن فاکتور(W) و ماتریس ارزیابی تشخیص-اختلاف- مقابله(R)
5-2- مقدار پیوستگی و مقدار پیوستگی جزئی را محاسبه کنید
5-3- آنالیز ریسک
5-4- آنالیز روند ریسک
5-5- برآورد ریسک
5-6- مدیریت ریسک
6- بحث
7- نتیجه گیری
ترجمه چکیده
نتایج بررسی مجدد نشان می دهد که خطای تخمین کمتر از 2٪ است و موید این نکته است که مدل برآوردی را در عمل می توان اعمال نمود. تجزیه و تحلیل ABC ، برای کاهش ریسک انسانی و مدل S-O-R برای مدیریت ریسک انسانی مورد استفاده قرار گرفتند. نتايج نشان مي دهد که اين روش اثر معنی داری بر بهبود فاکتورهای ایمنی انسانی دارد. سرانجام، این مقاله 12 فاکتور غیرایمن مرسوم و اقدامات “محرک” ایمنی موثر آنها را خلاصه و مسیر حادثه را بررسی می کند. با توجه به سطح سازمانی و فردی عوامل انسانی، انواع مختلفی از روش های مدیریت عوامل انسانی پیشنهاد شده است.
Abstract
Human factors are the primary factors leading to accidents. Therefore, managing human factors is an important way to prevent accidents. This paper aims to introduce a new method to assess and manage human factors. First, the accident causation model was improved based on Reasonâs âSwiss-cheeseâ model, which was then combined with the Human Factor Analysis and Classification System (HFACS) to establish the human factors risk assessment model. The evaluation model includes 5 levels (organization influence, unsafe supervision, preconditions for unsafe acts, unsafe acts, and emergency influence) and 25 human factors.
In the risk assessment process, the set pair analysis method was used to calculate the connection number and the partial connection number of each factor, level and whole system. The safety score and risk development interval were calculated by using the connection number, and the risk grade is determined. Thus, the dynamic quantitative evaluation of human risk is realized. By using the partial connection number, the risk development trend of each factor is predicted.
Due to the lack of human managed enterprises, the safety status of people is approximately discrete. Therefore, this paper establishes the SPAâMarkov chain risk prediction model to predict human risk. The verification results show that the prediction error is less than 2%. This indicates that the prediction model can be applied in practice. To reduce human risk, ABC analysis and the âS-O-Râ model were used for human risk management. The application results show that this method has a significant effect on improving human safety factors.
Finally, this paper summarizes 12 common unsafe factors and their effective safety âstimulusâ measure, researching the accident path. According to the organizational level and individual level of human factors, different kinds of human factors management methods are suggested.
نمونه ترجمه مقاله:
.مقدمه:
با رشد اقتصادی و توسعه علم و فناوری، تعداد حوادث و مرگ و میرها به طور معنی داری کاهش یافته است. با این وجود وضعیت ایمنی هنوز هم ناامید کننده است. در تجزیه و تحلیل عوامل موثر در حوادث، اکثر حوادث ناشی از عوامل انسانی است. این مطالعه نشان داد 70٪ الی80٪ حوادث هوایی، 60٪ حوادث پتروشیمی، 90٪ حوادث متالورژی آهن و فولاد و 90٪ حوادث ترافیک جاده ای ناشی از عوامل انسانی است (Cai، 2008). بنابراین، عوامل انسانی عامل اصلی حوادث است.
بسیاری از پژوهشگران روش های تحقیقاتی زیادی را برای تجزیه و تحلیل و مطالعه عوامل انسانی منجر به حوادث، بکار برده اند. در ابتدا فاکتورهای انسانی محدود به دیدگاه فردی بودند. Farmer و Chamber، مفهوم زمینه مستعد حادثه(استعداد حادثه خیزی)را معرفی کردند، اشاره می کند که برخی افراد شخصیت بدی دارند که به آسانی منجر به حوادث می شوند(Tarlor G، 2001). در سال 1931، کتاب “پیشگیری از حوادث صنعتی” Heinrich، تئوری علت و معلولی حادثه را مفصل توضیح داد. وی به این نکته اشاره کرد که ریشه انسانی و محیط اجتماعی موجب شده که افراد مرتکب خطا شوند. یک خطا توسط یک فرد می تواند منجر به عمل خطرناکی شود که به نوبه خود به وقوع حادثه می انجامد(Heinrich W H، 1980). در سال 1972،Wigglesworth یک زنجیره جدید از علت حادثه را مطرح کرد. او معتقد بود که به علت فقدان دانش و آموزش، مردم خطاهایی مرتکب می شوند و حوادثی را بوجود می آورند. سپس Bode و Roosefort مفهوم “مدیریت” را به درون علت حادثه وارد کردند(FU G، 2013). استوارت “مدیریت ایمنی” را به دو سطح تقسیم کرد که بیشتر به علت و علل یک حادثه توجه می کند(Stewart J M، 2002، 2011). در زنجیره علت و معلولی بروز یک حادثه عوامل انسانی از سطح فردی تا سطح سازمانی ارتقا یافته اند.
در ضمن، پژوهشگران نیز فاکتورهای فردی را مورد بررسی قرار داده اند. تحقیقات کومار نشان می دهد که اگر هیچگونه اقدامات نجات اورژانسی وجود نداشته باشد، به سختی می توان با شرایط غیرمنتظره مقابله کرد(Kumar P، 2016). هاروی معتقد است که اگر شرکت ها قوانین و مقررات ایمنی را بهبود نبخشند، آنگاه کارمندان آگاهی کمی از ایمنی خواهند داشت، در نتیجه احتمال وقوع حادثه افزایش خواهد یافت(Harvey ، 2016). کنستانتین