عنوان فارسی:دانلود مقاله کیفیت حسابرسی و تاثیر قانون ساربینز-اکسلی
دانلود مقاله کیفیت حسابرسی و تاثیر قانون ساربینز-اکسلی – الزویر ۲۰۱۸:با تصویب قانون ساربنز-اکسلی در سال ۲۰۰۲، یک مجموعه جدید از قوانین حاکم بر استقلال حسابرسان و محدود کردن محدوده خدمات غیر حسابرسی ایجاد شد. این قانون نیاز به افشای سالانه هزینه های حسابرسی و غیر حسابرسی به منظور اطمینان از کیفیت حسابرسی دارد، اما در مورد مقرراتی که قانون ساربنز-اکسلی مطرح کرده است هنوز بحث هایی وجود دارد. موافقان بر این باورند که خدمات غیر حسابرسی اعتماد متقابل حسابرسان و مشتریان را قوی تر کرده و استقلال حسابرسان را از بین می برد، …
عنوان فارسی مقاله: |
خدمات غیر حسابرسی و کیفیت حسابرسی – تاثیر قانون ساربینز-اکسلی |
عنوان انگلیسی مقاله: | |
سال انتشار میلادی: | 2018 |
نشریه: |
الزویر بررسی مدیریت آسیا-اقیانوسیه – Asia Pacific Management Review |
کلمات کلیدی فارسی: | |
کلمات کلیدی انگلیسی: |
Sarbanes-Oxley act – Non-audit services – Earnings quality – Accounting conservatism
|
تعداد صفحات ترجمه شده: | 20صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin |
نویسندگان: |
|
موضوع: | حسابرسی |
دسته بندی رشته: | حسابداری |
فرمت فایل انگلیسی: | 8صفحه با فرمت pdf |
فرمت فایل ترجمه شده: | Word |
کیفیت ترجمه: | عالی |
نوع مقاله: | isi |
تعداد رفرنس: |
مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی
فهرست مطالب
چکیده
۱- مقدمه
۲- بررسی متون و توسعه فرضیات
۲-۱- خدمات غیر حسابرسی و کیفیت حسابرسی
۳- طراحی تحقیقات
۳-۱- داده ها و نمونه
۳-۲- اندازه گیری متغیرهای مربوطه
۴- آنالیز تجربی
۴-۱- آمار توصیفی و ارتباط
۴-۲- نتایج مدل اندازه گیری به موقع عدم تقارن
۴-۳- نتایج مدل اندازه گیری رفتار سری زمانی
۵- نتیجه گیری
منابع
چکیده
در این پژوهش بحث بر سر محدودیت هایی است که SOX بر خدمات غیر حسابرسی اعمال می کند. این پژوهش با استفاده از سیاست محافظه کاری حسابداری به عنوان یک پروکسی برای کیفیت درآمد گزارش های مالی، بررسی می کند که آیا ارائه خدمات غیر حسابرسی توسط ممیزی ها (ماموران حسابرسی) کیفیت درآمد را کم می کند یا خیر. سپس، این مقاله همچنین برای تأیید اثرات SOX، رابطه بین خدمات غیر حسابرسی و محافظه کاری حسابداری را قبل و بعد از اعمال SOX بررسی می کند. نتایج تجربی نشان می دهد که خدمات غیر حسابرسی منجر به کاهش کیفیت سود قبل از SOX می شود، اما این نتیجه قطعی نیست که آیا ارائه خدمات غیر حسابرسی بر کیفیت سود تأثیر می گذارد یا خیر. این نتیجه از اثرات مثبت قوانین SOX بر حاکمیت استقلال حسابرسان حمایت می کند.
Abstract
There has been controversy over the restrictions that SOX imposes on non-audit services. Using accounting conservatism as a proxy for earnings quality of financial statements, the paper investigates whether the offerings of non-audit services by auditors impairs earnings quality. And then, to validate the effects of SOX, this paper also explores the association between non-audit services and accounting conservatism before and after SOX enacted. The empirical results show that non-audit services do impair earnings quality before SOX, but yields no conclusive results whether the provision of non-audit services affects earnings quality. This result supports the positive effects of the regulations of SOX in governing the independence of auditors.
نمونه ترجمه مقاله:
- مقدمه
از زمان وقوع رسوایی انرون، ایالات متحده در سال 2002 قانون ساربینز- اکسلی را تصویب کرد تا اعتماد به بازار سرمایه را بازگرداند. این قانون، مقررات جدیدی در مورد استقلال حسابرس برای اطمینان و بهبود کیفیت حسابرسی در پاسخ به ارائه خدمات غیر حسابرسی گسترده توسط Arthur Andersen به انرون اعمال می کند. در سال 2001، Arthur Andersen مبلغ 25 میلیون دلار برای خدمات حسابرسی و 27 میلیون دلار برای خدمات غیر حسابرسی به انرون تحمیل کرد. مقامات حقوقی ایالات متحده معتقدند که ارائه خدمات غیر حسابرسی مانع استقلال حسابرسان می شود. بنابراین، قانون ساربینز- اکسلی حوزه خدمات غیر حسابرسی به مشتریان را مشخص کرده و افشای سالانه هزینه های حسابرسی و هزینه های خدمات غیر حسابرسی را قید می کند.
نظرات، با توجه به محدودیت هایی که قانون ساربینز- اکسلی بر روی هزینه های غیر حسابرسی می گذارد، تقسیم می شود. موافقان نشان می دهند که اگر درصد هزینه های خدمات غیر حسابرسی بیش از حد بالا باشد، ماموران حسابرسی احتمالا ضرر درآمدهای متمرکز را به مشتریان واگذار می کنند، به این ترتیب، استقلال آنها از دست می رود؛ در حالی که مخالفان ادعا می کنند که تقاضا برای خدمات غیر حسابرسی به طور طبیعی با ایجاد تحولات متنوع و توسعه شرکت های بزرگ جهانی افزایش می یابد. همچنین، خدمات غیر حسابرسی ممکن است باعث وابستگی بیشتر مشتریان به حسابرسان شود؛ از این رو استقلال حسابرسان افزایش یافته است. در واقع، خدمات غیر حسابرسی، درک حسابرسان از مشتریان و نیز توانایی آن ها برای شناسایی مسائل مهم را بالا می برد که این امر کیفیت حسابرسی را بدون لطمه زدن به استقلال حسابرسان بهبود می بخشد.
تحقیقات موجود نشان می دهد که افزایش ارائه خدمات غیر حسابرسی، وابستگی اقتصادی حسابرسان نسبت به مشتریان خاص را افزایش می دهد، در حالی که استقلال حسابرسان را به چالش می کشد (Simunic، 1984). با این حال، نگرانی در مورد هزینه های اعتبار و دادرسی، یک عامل راهگاهی برای درستی استقلال حسابرسان است (Davis & Simon، 1992). به طور خلاصه، اینکه آیا ارائه خدمات غیر حسابرسی توسط حسابرسان بر کیفیت حسابرسی تاثیر دارد یا خیر، یک مسئله دعوایی مهم است. Frankel، Johnson و Nelson (2002) به طور تجربی به مدیریت سود به عنوان یک شاخص اشاره داشته و دریافتند که افزایش درصد هزینه های غیر حسابرسی و همچنین افزایش مقدار مطلق هزینه های غیر حسابرسی، بر کیفیت حسابرسی تاثیر منفی دارد. با این وجود، Ashbaugh، LaFond و Mayhew (2003)، Chung and Kallapur (2003)، Larcker و Richardson (2004) و Ruddock، Taylor و Taylor (2006) تایید نمی کنند که وجود خدمات غیر حسابرسی بر کیفیت حسابرسی و کیفیت درآمد تاثیر بگذارد. Krishnan، Sami و Zhang (2005) و Francis و Ke (2006)، داده های 2001 را که قبل از قانون ساربنز اکسلی گرفته شده بودند، مورد بررسی قرار دادند، نتایج نشان داد که اگر درصد هزینه های خدمات غیر حسابرسی بالا باشد، کیفیت حسابرسی شرکت ها پایین تر خواهد بود. Lim and Tan (2008) داده های سالیانه مشابه را بررسی کرده و نتیجه گرفتند که وجود خدمات غیر حسابرسی برای کیفیت حسابرسی مضر است.
نقد قانون ساربنز اکسلی حاکی از آن است که این قانون بیش از حد سختگیر، دقیق و سنگین است و باعث هزینه های نظارتی اضافی برای شرکت ها می شود. ماده 404 به ویژه هزینه های لیستی و ریسک دادرسی را افزایش داده و به