دانلود ترجمه مقاله مهارت های مدیریت منابع بحران – الزویر ۲۰۱۷:تصور بر این بوده است که استفاده از اصول مدیریت منابع بحران (CRM)، شامل حل مساله، آگاهی موقعیتی، بهرهبرداری از منابع، ارتباطات و رهبری، پیامدهای مخرب بیمار را کاهش میدهد و منجر به افزایش کار گروهی در محیطهای بهداشت و درمان میشود. برنامههای آموزشی با استفاده از شبیهسازی با وفاداری بالا (HFS) تبدیل به استراتژی به طور فزاینده محبوبی برای آموزش این مهارتها شدهاند. با این حال، شواهد اندکی مبنی بر اثربخشی این نوع آموزش روی عملکرد واقعی این مهارتها وجود دارند. به منظور بررسی اثربخشی آموزش HFS روی توسعه مهارتهای مدیریت منابع بحران (CRM)، به مرور مقالات برای شناسایی شواهد قابل دسترس در تحقیقات بهداشت و درمان پرداختیم. ۳۱ مقاله شناسایی شدند که معیارهای این مرور را فراهم میساختند.
عنوان فارسی مقاله: |
توسعه مهارت های مدیریت منابع بحران: بررسی ادبیات |
عنوان انگلیسی مقاله: | |
سال انتشار میلادی: | 2017 |
نشریه: |
الزویر شبیه سازی بالینی در پرستاری – Clinical Simulation in Nursing |
کلمات کلیدی فارسی: | |
کلمات کلیدی انگلیسی: |
crisis resource management – high-fidelity simulation – literature review
|
تعداد صفحات ترجمه شده: | ۲۴ صفحه (۱ صفحه رفرنس انگلیسی) با فونت ۱۴ B Nazanin |
نویسندگان: |
Amanda Lucas، Marie Edwards
|
موضوع: | مدیریت بحران, بهداشت عمومی, |
دسته بندی رشته: | علوم پزشکی, مدیریت |
فرمت فایل انگلیسی: | 12 صفحه با فرمت pdf |
فرمت فایل ترجمه شده: | Word |
کیفیت ترجمه: | عالی |
نوع مقاله: | isi |
تعداد رفرنس: |
مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی
فهرست مقالات
چکیده
مرور مقالات
استراتژی تحقیق
پیامدهای جستجو
ویژگیهای مطالعات
روشها
نمونه
تنها پزشک
تنها پرستاری
چند رشتهای
مداخله آموزشی
معیارهای ارزیابی
نتایج
خلاصه
بحث
چکیده
تصور بر این بوده است که استفاده از اصول مدیریت منابع بحران (CRM)، شامل حل مساله، آگاهی موقعیتی، بهرهبرداری از منابع، ارتباطات و رهبری، پیامدهای مخرب بیمار را کاهش میدهد و منجر به افزایش کار گروهی در محیطهای بهداشت و درمان میشود. برنامههای آموزشی با استفاده از شبیهسازی با وفاداری بالا (HFS) تبدیل به استراتژی به طور فزاینده محبوبی برای آموزش این مهارتها شدهاند. با این حال، شواهد اندکی مبنی بر اثربخشی این نوع آموزش روی عملکرد واقعی این مهارتها وجود دارند. به منظور بررسی اثربخشی آموزش HFS روی توسعه مهارتهای مدیریت منابع بحران (CRM)، به مرور مقالات برای شناسایی شواهد قابل دسترس در تحقیقات بهداشت و درمان پرداختیم. ۳۱ مقاله شناسایی شدند که معیارهای این مرور را فراهم میساختند. مقالات از نظر روش، جمعیت مورد استفاده، مداخله آموزشی، روش ارزیابی، و نتایج به شدت متغیر بودند. این مقاله، خلاصه این نتایج شامل ترکیب یافتهها و توصیههای برای تحقیق در این حوزه را ارائه میدهد.
Abstract
The use of crisis resource management principles (CRM), including problem solving, situational awareness, resource utilization, communication, and leadership, have been thought to reduce adverse patient outcomes and lead to greater teamwork in healthcare settings. Education programs using high-fidelity simulation (HFS) has become an increasingly popular strategy to teach these skills. There is little evidence however demonstrating the effectiveness of this type of education on actual performance of these skills. In order to explore the effectiveness of HFS education on development of CRM skills, a literature review was undertaken to identify evidence available in the healthcare literature. Thirty-one articles were identified that met criteria for this review. Articles were highly variable in methods, population used, educational intervention, evaluative method, and results. The following paper outlines a summary of these results, including synthesis of findings and recommendations for research in this area.
نمونه ترجمه مقاله:
اگرچه اعداد و درصدها متغیر هستند، تعداد زیادی از بیماری به دلیل آن چه که به عنوان خطاهای قابل پیشگیری ادراک میشوند میمیرند (رادی، پولومانو، مورای، هنری، و مارین، 2007).[1] برای اجتناب از این خطاها، متخصصان بهداشت و درمان باید دارای شناخت از تهدیدهای ایمنی بیمار و تجربه در زمینه مراقبت از بیماران هنگام رخداد مشکلات بالینی غیر عادی باشند. به تازگی تصور بر این بوده است که تمرکز روی استفاده از اصول مدیریت بحران[2] (CRM)، پیامدهای مخرب بیمار را کاهش میدهد و منجر به افزایش کار گروهی در رویدادهای بحران میشود (مسمر، 2008).[3]
مدیریت منابع بحران (CRM)، مجموعهای از اصول است که طیف وسیعی از مهارتهای شناختی و بین-فردی با اهداف ایجاد محیطی با بهبود کارایی، کار گروهی و امنیت را شامل میشود (گابا، 2010؛ وایت، 2012). [4] مهارتهای کلیدی مدیریت منابع بحران (CRM) عبارتنداز: 1) حل مساله، 2) آگاهی موقعیتی، 3) بهرهبرداری از منابع، 4) ارتباطات و 5) رهبری. نشان داده شده است که برنامههای آموزشی متمرکز بر این مهارتهای مدیریت منابع بحران (CRM) دارای تاثیر مثبتی روی شایستگی یادگیرنده در مقابله با رویدادهای بحرانی هستند (کیم، نیلی پاویتز، کاردینال، چیو، و کلینچ، 2006).[5] با آموزش مهارتهای اساسی مدیریت منابع بحران (CRM) به فراهم کنندگان مراقبتهای بهداشتی و درمانی، مهارتهای شناختی و بین فردی که آنها را قادر به تجزیه و تحلیل بحرانی و واکنش به موقعیتهای بحران میسازند نیز توسعه خواهند یافت (اندرسون، جنسن، لیپرت و آسترگارد، 2010؛ بیرمن و همکاران، 2012؛ گوردون، مندنهال، و بلیر اوکونر، 2013؛ پیرسن و مکلافرتی، 2011؛ وایت، 2012).[6] بنابراین، تجربه مهارتهای مدیریت منابع بحران (CRM) را چگونه میتوان ایجاد کرد؟ متخصصان چگونه میتوانند نسبت به بیمارانی که وضعیت آنها رو به بدتر شدن است بدون به خطر انداختن ایمنی آنها واکنش نشان دهند؟ در سالهای اخیر، تعداد فزایندهای از متخصصان بهداشت و درمان، از شبیهسازی به عنوان روشی برای پاسخ به این سوالات استفاده کردهاند.
شبیهسازی با وفاداری بالا (HFS) تبدیل به روش محبوبی برای آموزش مهارتهای مدیریت منابع بحران (CRM) شده است. یک شکل HFS از شبیهسازهای پیشرفته انسان-بیمار استفاده میکند که آدمکهایی را به صورت کامپیوتری ایجاد میکنند که «میتوانند پارامترهای روانشناختی انسان، از قبیل تغییرات در سیستمهای قلبی عروقی، ریوی، متابولیک، و عصب شناختی را تقلید کنند» (لاپکین، لوت-جانز، بلچامبرز، و فرنانندز، 2010؛ ص 209).[7]
[1] Rudy, Polomano, Murray, Henry, & Marine, 2007
[2] crisis resource management
[3] Messmer, 2008
[4] Gaba, 2010; White, 2012
[5] Kim, Neilipovitz, Cardinal, Chiu, & Clinch, 2006
[6] Andersen, Jensen, Lippert, & Ostergaard, 2010; Bearman et al., 2012; Gordon, Mendenhall, & Blair O’Connor, 2013; Pearson & McLafferty, 2011; White, 2012
[7] Lapkin, Levett- Jones, Bellchambers, & Fernandez, 2010, p. e 209