پرسشنامه استاندارد ارزش ادراک شده مشتریان

پرسشنامه استاندارد ارزش ادراک شده مشتریان توسط حاجی زاده در سال 1395 ساخته شده است ودارای 4 سوال در 1 بعد می باشد.و بر اساس طیف پنج گزینه ای لیکرت(خیلی کم تا خیلی زیاد)ساخته شده است. الفای کرونباخ این پرسشنامه 881/. می باشد.

تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :

اهمیت ارزش ادراک شده در آثار متعددی در طول سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. ارائه بهترین ارزش ممکن به مشتریان بی شک امری مهم برای بنگاه های خرده فروشی موجپد در بازار رقابتی کنونی می باشد. شرکت هایی که توانایی تامین نیاز های مشتریان را با حداقل هزینه و امکانات مناسب دارند، از نظر مشتریان به مزیت رقابتی مهمی دست خواهند یافت. بنابراین، هم مدیران و هم محققین باید در مورد نحوه ارزیابی و تاکید مشتریان بر یک خدمت ارائه شده اهمیت قائل شوند. محققین معتقدند که ارزش ادراک شده مشتری امری ضروری برای سازمان ها بوده و بنابراین، در سال های اخیر، تبدیل به کانون توجه استراتژی های بازاریابی شده است. ( کاشفی و همکاران، ۱۳۹۳).

ارزش ادراک شده و تحلیل تعاریف کلی ارزش ادراک شده، ما شاهد دو ویژگی مهم ارزش مشتری هستیم. اول اینکه، ارزش ادراک شده متمایز از مصرف محصول و ارزشهای سازمانی و فردی است. دوم، آن است که توسط مشتریان درک شده، و فروشنده نمیتواند آن را به صورت عینی تعیین کند. در حالت کلی، ارزش ادراک شده به عنوان قضاوت یا ارزیابی به وسیله مشتری میباشد که از مقایسه بین مزایای بدست آمده از یک محصول، خدمت یا ارتباط، و ضررها یا هزینهها معین میشود

مولفه های پرسشنامه :

مولفه های پرسشنامه

  سوالات

ارزش ادراک شده برای مشتریان

1 تا 4

 

تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه

در این پژوهش منظور ارزش ادراک شده برای مشتریان نمره­اي است كه مشتریان به سوالات 5 گویه ای ارزش ادراک شده برای مشتریان می­دهند.
دانلود:پرسشنامه استاندارد ارزش ادراک شده مشتریان

 

محصولات مرتبط
پرسشنامه ارزش درک شده خرید کارپنتر(۲۰۰۵)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *