دانلود ترجمه مقاله کیت ابزار CRISPR جهت ویرایش ژنوم و فراتر از آن – NATURE 2018

دانلود ترجمه مقاله کیت ابزار CRISPR جهت ویرایش ژنوم و فراتر از آن – NATURE 2018

دانلود ترجمه مقاله کیت ابزار CRISPR جهت ویرایش ژنوم و فراتر از آن – NATURE 2018:توسعه ابزار و تکنولوژی های جدید برای پیشرفت علمی ضروری است. برنده جایزه نوبل سیدنی برنر نقل کرده: “پیشرفت در علم به تکنیک های جدید، اکتشافات جدید و ایده های جدید، احتمالا در آن راستا بستگی دارد “.مسلما، فناوری های مبتنی بر CRISPR، محققان را با یک جعبه ابزار بی سابقه توانمند کرده اند. تاریخ زیست شناسی مولکولی، CRISPR-Cas9 را در میان ابزارهای اصلی قرار می دهد که اکتشاف های پیشرفته و پیشرفت های روش شناختی را در علم فراهم می کند.

عنوان فارسی مقاله:

کیت ابزار CRISPR جهت ویرایش ژنوم و فراتر از آن

عنوان انگلیسی مقاله:
سال انتشار میلادی: 2018
نشریه:
NATURE
ارتباطات نیچر – Nature Communications
کلمات کلیدی فارسی:
 –
کلمات کلیدی انگلیسی:
تعداد صفحات ترجمه شده: 30صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
نویسندگان:
Mazhar Adli
موضوع:  , ,
دسته بندی رشته:
فرمت فایل انگلیسی: 13 صفحه با فرمت pdf
فرمت فایل ترجمه شده: Word
کیفیت ترجمه: عالی
نوع مقاله: isi
تعداد رفرنس: دانلود ترجمه مقاله کیت ابزار CRISPR

مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی

فهرست مطالب

تاریخچه کوتاهی از تلاش های ویرایش ژنوم

توسعه نوکلئاز های هدف برای ویرایش ژنوم

ظهور CRISPR به عنوان تکنولوژی ویرایش ژنوم

سیستم های CRISPR مختلف و استفاده از آنها در ویرایش ژنوم

ابزار CRISPR-Cas9 مجددا مهندسی شده

استفاده از CRISPR-Cas9 فراتر از ویرایش ژنوم

تکامل نسل دوم ابزار ویرایش ژن CRISPR

تنظیم بیان ژن به وسیله CRISPR

ویرایش اپی ژنتیک به واسطه CRISPR

تصویربرداری کروماتین سلول زنده به واسطه CRISPR

دستکاری توپولوژی کروماتین از طریق CRISPR

غربالگری های ژنتیکی و اپی ژنتیکی CRISPR در مقیاس بزرگ

مسیرهای آینده


نمونه متن ترجمه

کریسپر به یک ابزار ضروری در تحقیقات بیولوژیک تبدیل شده است. کریسپر سابقا به عنوان سیستم ایمنی باکتریایی علیه ویروس های مهاجم شناخته می شد ، امروزه ظرفیت قابل برنامه ریزی آنزیم Cas9 ، انقلابی در زمینه های مختلف تحقیق پزشکی، بیوتکنولوژی و کشاورزی به وجود آورده است. CRISPR-Cas9 دیگر فقط یک ابزار ویرایش ژن نیست؛ زمینه های کاربردی Cas9 غیر فعال معیوب از نظر کاتالیتیکی ، از جمله تنظیم ژن، ویرایش اپی ژنتیک، مهندسی کروماتین و تصویربرداری، در حال حاضر از قابلیت ویرایش ژن WT Cas9 فراتر رفته است. در اینجا، ما یک تاریخچه مختصر از ابزارهای ویرایش ژن را ارائه می دهیم و طیف گسترده ای از ابزارهای هدفمند سازی ژن مبتنی بر CRISPR را توصیف می کنیم. ما با مسیرهای آینده و تأثیر گسترده تر فناوری CRISPR این بحث را به پایان خواهیم رساند.


نمونه متن انگلیسی

CRISPR is becoming an indispensable tool in biological research. Once known as the bacterial immune system against invading viruses, the programmable capacity of the Cas9 enzyme is now revolutionizing diverse fields of medical research, biotechnology, and agriculture. CRISPR-Cas9 is no longer just a gene-editing tool; the application areas of catalytically impaired inactive Cas9, including gene regulation, epigenetic editing, chromatin engineering, and imaging, now exceed the gene-editing functionality of WT Cas9. Here, we will present a brief history of gene-editing tools and describe the wide range of CRISPR-based genometargeting tools. We will conclude with future directions and the broader impact of CRISPR technologies.


 نمونه ترجمه مقاله:دانلود ترجمه مقاله کیت ابزار CRISPR

تاریخچه کوتاهی از تلاش های ویرایش ژنوم[1]

ژنوم ارگانیسم های یوکاریوتی از میلیاردها باز DNA تشکیل شده است. توانایی تغییر این باز های DNA در مکان های دقیقا از پیش تعریف شده ارزش زیادی نه تنها برای زیست شناسی مولکولی، بلکه برای پزشکی و بیوتکنولوژی نیز دارد. بنابراین، اعمال تغییرات دلخواه در ژنومها، یعنی “ویرایش ژنوم”، یک هدف طولانی در پیشبرد زیست شناسی مولکولی بوده است. برای این منظور کشف آنزیم های محدود کننده [2] در اواخر 1970s1–3 که معمولا از باکتری ها در مقابل فاژ ها محافظت می کردند، نقطه عطفی بود که دوره فن آوری DNA نوترکیب را به وجود آورد. برای اولین بار دانشمندان توانایی دستکاری DNA در لوله های آزمایش را به دست آوردند. با وجودی که این تلاش ها منجر به اکتشافاتی در زیست شناسی مولکولی و ژنتیک شد، اما توانایی تغییر دقیق DNA در سلول های زنده یوکاریوتی چند دهه بعد حاصل شد. برای این منظور، چندین تحول کلیدی در اواسط تا اواخر دهه 1980 کشف شد. تحقیقات اولیه تخریب[3] ژن هدف در سلول های مخمر یوکاریوتی به دنبال کارهای Capecchi و Smithies که با پیشرفت غیر منتظره همراه بود در سلول های پستانداران انجام شد. مطالعات آنها نشان داد که سلول های پستانداران می توانند یک نسخه خارجی از DNA را از طریق یک فرایند به نام نوترکیبی همولوگ[4] به ژنوم خود اضافه کنند . ادغام  ژن هدف در ژنوم موجب فراهم آوردن قدرت بی سابقه ای برای مشخص کردن نقش های عملکردی ژن های مختلف در موجودات زنده می شود. با این حال، امکان پذیری این روش محدودیت های متعددی داشت. در ابتدا، میزان ادغام خود به خودی یک کپی DNA خارجی بسیار کم بود (1 در 103-109 سلول). ثانیا، میزان ادغام بستگی به نوع سلول و وضعیت سلول داشت. در نهایت، و حیاتی ترین مورد ، این رویکرد می تواند منجر به جایگیری تصادفی کپی خارجی در لوکوس ژنومی ناخواسته در فرکانس مشابه یا بالاتر از سایت هدف شود.

توسعه نوکلئاز های هدف برای ویرایش ژنوم

محققان به دنبال راه های دیگری برای غلبه بر این محدودیت های ذکر شده بودند. یکی از پیشرفت های غیر منتظره اولیه حاصل از این واقعیت است که ایجاد یک شکست دو رشته ای ([5]DSB) در یک سایت هدف، باعث چندین مرتبه افزایش بزرگی در فرکانس ادغام ژن هدف می شود. بنابراین، بسیاری از گروه های تحقیقاتی بر توسعه راهبردهای مختلف برای دستیابی به DSB های هدفمند متمرکز شدند. در مطالعات اولیه، محققان از آنزیم های اندونوکلئاز برش دهنده کمیاب ، مانند I-SceI برش دهنده 8 جفت بازی، برای ایجاد DSB های خاص در ژنوم موش استفاده کردند. اگر چه چنین مگانوکلئازهایی (اندوکلئازهایی که قطعات طولانی DNA 14-40 bp را تشخیص می دهند) باعث افزایش کارآیی ویرایش ژنوم شد، این رویکرد توسط دو معضل اصلی محدود شد. اولا، علیرغم وجود صدها مگانوکلئاز طبیعی که به طور طبیعی یافت می شوند، هر یک از آنها یک توالی تشخیص منحصر به فرد دارد. بنابراين احتمال يافتن مگا نوکلئازی که لوکوس مورد نظر را هدف قرار داده است هنوز هم کم است.

[1] genome-editing

[2] restriction enzymes

[3] disruption

[4] homologous recombination

[5] doublestrand break

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *