عنوان فارسی: دانلود مقاله حسابداری و دارایی های نامشهود
دانلود مقاله حسابداری و دارایی های نامشهود – الزویر ۲۰۱۸: هر جا که اطلاعات مالی و حسابداری سنتی نمی تواند دسترسی داشته باشد، انواع دیگر اطلاعات، که از تحلیل دارایی های نامشهود آغاز می شود، ممکن است افشای عناصر حیاتی را تسهیل نماید. آن را یک گزارش از منابع استراتژیک بنامید یا نام دیگری به آن بدهید، اما آن را منتشر کنید. همانطور که در آغاز گفته شد، ما در اقتصادی از نامشهودات مستغرق هستیم. امروزه بیش از همیشه، دارایی های نامشهود ایجاد کنندگان مهم ارزش کسب و کار و یک منبع مزیت رقابتی هستند. باشد که نگذاریم هرگز به فراموشی سپرده شود.
عنوان فارسی مقاله: | حسابداری و دارایی های نامشهود |
عنوان انگلیسی مقاله: | |
سال انتشار میلادی: | 2018 |
نشریه: |
Publisher : Elsevier – Science Direct (الزویر – ساینس دایرکت) مجله حسابداری – Revista de Contabilidad |
کلمات کلیدی فارسی: |
ندارد
|
کلمات کلیدی انگلیسی: |
ندارد
|
تعداد صفحات ترجمه شده: | 14صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin |
نویسندگان: |
Leandro Cañibano
|
موضوع: | حسابداری مالی, حسابرسی |
دسته بندی رشته: | حسابداری |
فرمت فایل انگلیسی: | 6صفحه با فرمت pdf |
فرمت فایل ترجمه شده: | Word |
کیفیت ترجمه: | عالی |
نوع مقاله: | isi |
تعداد رفرنس: |
مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی
فهرست مطالب
تاکید نمودن بر دارایی های نامشهود
بازگشت به بحث و جدل با گزارش دهی دارایی های نامشهود
تحلیل دارایی های نامشهود به عنوان یک ابزار مدیریتی
معامله فروش سهام در “مجموعه حقوق” باشگاه رئال مادرید در سال ۲۰۰۱
مدت فروش دارایی های نامشهود
حسابداری اثر مالیاتی مطابق با معامله فروش برای سهام در دارایی های نامشهود
نتیجه
گزارش در مورد منابع استراتژیک و پیامدهای آن ها
خلاصه
نمونه متن ترجمه
کمیته تحریریه بررسی حسابداری اسپانیا (Revista de Contabilidad)، صمیمانه از اینجانب دعوت نموده است تا ارائه ی مختصری برای مبحث فعلی نشریه فراهم آورم، که موضوع مورد بحث را بر عهده ی من می گذارد. در حین اتخاذ این تصمیم، من اطلاعات را در پورتال ‘ResearchGate’ در مورد اثر علمی خود وارسی نموده و دریافتم که مقاله ای تحت عنوان “حسابداری برای داراییهای نامشهود: مروری بر ادبیات ” نوشته شده با مشارکت مانوئل گارسیا آیوسو و پالوما سانچز؛ به طور قابل ملاحظه ای خوانده شده ترین و مورد استناد ترین مقاله از میان آن هایی است که در رسانه های بین المللی منتشر نموده ام؛ این مقاله ۱۸۴۰ خواننده و ۲۹۵ استناد داشته است [دسترس یافته در پنجم اکتبر ۲۰۱۷]. این امر موجب شد تا من، هر چند در این برهه از زندگی ام دیگر گرفتار پژوهش مربوط به این موضوع همچون زمانی که مقاله منتشر می شد نیستم، این موضوع را بر سایرین که ممکن است اخیرا توجهم را بیشتر جلب کرده باشد ترجیح دهم.
نمونه متن انگلیسی
The editorial committee of the Revista de Contabilidad – Spanish Accounting Review has very kindly invited me to provide a brief presentation for the present issue of the journal, leaving the subject for discussion up to me. In taking this decision, I checked out the information on the ‘ResearchGate’ portal about my scientific production and found that the article entitled ‘Accounting for Intangibles: A Literature Review’, written in collaboration with Manuel García Ayuso and Paloma Sánchez,1 is by far the most read and cited article of all those I have published in international media; it has had 1840 readers and 295 citations [accessed on October 5th, 2017]. This has led me, even though I am no longer, at this point in my life, as immersed in the research of this subject as I was at the time that paper was published, to prefer this topic over others that might have attracted my attention more recently
نمونه ترجمه مقاله:
تاکید نمودن بر دارایی های نامشهود
در حال حاضر، دارایی های نامشهود، موجد اصلی ارزش کسب و کار و یک منبع مزیت رقابتی هستند. شرکت ها بیش از پیش در حال پایه ریزی موفقیت و بقایشان در مورد مدیریت و تولید نوآوری و دانش هستند. نوآوری، ایجاد محصولات و خدمات جدید، اجرا سازی فرآیندهای جدید، تغییرات در مدیریت مشتری و روش های کار یا سازماندهی مدیریت کسب و کار، و توسعه منابع انسانی، روابط و بازارهای جدید را پوشش می دهد. به همین دلیل، نوآوری نیازمند و منجر به سرمایه گذاری در توانایی ها و در چنین دارایی های نامشهودی به عنوان خلاقیت، تصویر برند، مالکیت معنوی و ثبت اختراعات، یعنی ایجاد سرمایه فکری برای کسب و کارها می باشد.
در حال حاضر دانش و نوآوری مداوم عوامل اصلی سهیم در ارزش کسب و کار با ایجاد تولید اقلام نامشهود هستند که بر اساس آن فرآیندها و محصولات جدید را پایه گذاری می نمایند، و این دارایی های نامشهود به نوبه خود منبع دانش و نوآوری های بیشتر هستند. در سال ۲۰۱۵، دارایی های نامشهود که به عنوان “سرمایه فکری” نیز شناخته می شود، ۸۷ درصد از سرمایه گذاری بازار شرکت های فهرست شده را نشان داد که بخشی از شاخص بازار سهام S&P 500 را شکل می دادند. نشانهای تجاری درصد زیادی از این دارایی ها را با هزینه های تحقیق و توسعه نشان می دهند که اغلب از سود خالص این شرکت ها فراتر می رود.
با توجه به مواردی که گفته شد، و بدون پیش داوری نسبت به پیدایش اخیر چنین دارایی های نامشهودی به عنوان اعتبار شرکت و مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR)، در ارتباط با اعتبار شرکت، در اینجا یک نقل قول از وارن بافت کفایت می کند: “با احترام و صداقت عمل نمایید: بیست سال طول می کشد تا یک شهرت را بسازید و پنج دقیقه زمان می برد آن را نابود کنید؛ اگر به آن فکر کنید، کارهای متفاوتی انجام خواهید داد.“ با توجه به CSR، مطابق با فشارسنج اعتماد ادلمن در سال ۲۰۱۶، ۸۰ درصد از مصاحبه شوندگان اظهار نمودند که یک شرکت باید به بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی محیطی که در آن عمل می کند، کمک نماید.
تعاریف متعددی از سرمایه فکری یا معنوی و اجزای آن وجود دارد اما این امر متداول است که تمایزی میان سرمایه انسانی، سرمایه سازمانی و سرمایه رابطه ای بیان شود (MERITUM، ۲۰۰۲: ۳). سرمایه انسانی توانایی های فردی، دانش چگونگی یا فوت و فن کار، مهارت ها و تخصص کارکنان و مدیران اجرایی شرکت را منعکس می سازد. سرمایه سازمانی مجموعه دانشی است که در پایان روز در شرکت باقی می ماند. این مورد شامل ثبت اختراعات، ساختارهای عملیاتی، سازمان اداری و سیستم های اطلاعاتی، ظرفیت نصب شده آن، شهرت و تصویر، و