عنوان فارسی:دانلود مقاله بررسی تاثیر کارتون های آموزشی بر روی کودکان
دانلود مقاله بررسی تاثیر کارتون های آموزشی بر روی کودکان – الزویر ۲۰۱۸:ین مطالعه، شواهد جامعی ارائه می دهد که در معرض برنامه کودک تولید شده تانزانیایی Akili و Meقرار داشتند و کودکان را آماده رفتن به مدرسه می کند. کودکانی که Akili و Me را تماشا کردند، همانطور که دارای توانایی شناخت و نامیدن شخصیت ها بودند و فراتر از عوامل مرتبط با موفقیت مانند دانش موجود و بلوغ بیشتر، محتوای آموزشی با ارزش و مهمی را نیز کسب نمودند.
عنوان فارسی مقاله: |
یک آزمایش شبه تجربی که تاثیر کارتون های آموزشی بر روی کودکان تانزانیا را بررسی می کند |
عنوان انگلیسی مقاله: | |
سال انتشار میلادی: | 2018 |
نشریه: |
الزویر ۲۰۱۸ مجله روانشناسی رشد کاربردی – Journal of Applied Developmental Psychology |
کلمات کلیدی فارسی: | |
کلمات کلیدی انگلیسی: |
School readiness
Educational media
Television
Literacy
Numeracy
|
تعداد صفحات ترجمه شده: | 19صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin |
نویسندگان: |
Dina L.G.Borzekowski |
موضوع: | روانشناسی تربیتی |
دسته بندی رشته: | روانشناسی |
فرمت فایل انگلیسی: | 7 صفحه با فرمت pdf |
فرمت فایل ترجمه شده: | Word |
کیفیت ترجمه: | عالی |
نوع مقاله: | isi |
تعداد رفرنس: |
مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی
فهرست مطالب
چکیده
۱- مقدمه
۲-روش ها
۲-۱ تنظیمات
۲-۲ رویه ها و نمونه
۲-۳ ویدئوهای درمانی
۲-۴ ویدوئو های کنترل
۲-۵ اندازه گیری ها
۲-۵-۱ مهارتهای نقاشی
۲-۵-۲ شکل گیری دانش
۲-۵-۳ شناسایی اعداد
۲-۵-۴ شمارش
۲-۵-۵ شناسایی حروف
۲-۵-۶ شناسایی احساسات
۲-۵-۷ مهارت های انگلیسی
۲-۶ رویکرد تحلیلی
۳- نتایج
۳-۱ شرکت کنندگان مداخله
۳-۲ امتیازات خط مبنا و پیگیری
۳-۳ مدلهای رگرسیون
۴- بحث
چکیده
رسانه آموزشی می تواند تاثیر مثبتی بر کودکان خردسال داشته باشد، از اینرو ، تعدادی مطالعات در کشورهای در حال توسعه صورت گرفته است. محققان تاثیر یک آزمون آموزشی انیمیشن را بررسی کرده اند، که شرکت کنندگان برای دیدن Akili و Me در مقابل برنامه های دیگر بطور تصادفی انتخاب شده بودند. در مصاحبه با کودکان، محققان به اندازه هایی قبل و بعد از نمایش انیمیشن دست یافتند. از موروگورو، تانزانیا،568 کودک(میانگین سنی4تا8 ساله) شرکت کردند. با کنترل جنسیت، سن و مهارت های پایه کودکان در پیگیری انجام شده، برای تماشای Akili و Me، مهارتهای طراحی، شکل دادن به تفکر، تشخیص اعداد و مهارت های انگلیسی آنها بهبود یافت. کودکان کوچک و آسیب پذیر می توانند از برنامه آموزشی تولید شده بطور محلی بهره ببرند. اقدامات رسانه ای باید آنها را بطور موثر ترغیب کند و آمادگی ورود به مدرسه را اصلاح نماید.
Abstract
Educational media can positively impact young children; however, few studies have been conducted in developing countries. Researchers investigated the impact of an animated educational series, where participants were randomized to see Akili and Me versus other popular programs. In interviews with children, researchers assessed measures before and after four weeks of exposure. From Morogoro, Tanzania, 568 children (mean age – 4.8 years) participated. Controlling for the child’s sex, age, and baseline skills in the assessed follow up outcome, exposure to Akili and Me significantly improved drawing skills, shape knowledge, number recognition, counting, and English skills. Young and vulnerable children can benefit from a locally-produced educational program. Media interventions should be encouraged as they effectively and efficiently alter school readiness.
نمونه ترجمه مقاله:
1- مقدمه
کودکان پیش دبستانی و دبستانی نیازمند سواد بنیادی،شمار فهمی، و مهارت های شناختی برای دستیابی به فرصت های آموزشی و اقتصادی هستند(Ball, Paris, & Govinda, 2014). علاوه بر این، آموزش با بسیاری از نتایج سلامتی مرتبط است، به خصوص برای نسل بعد، با افزایش آموزش مادران به طور قابل توجهی مرگ و میر کودکان کاهش یافته و نتایج سلامتی بهبود می یابد(Gakidou, Cowling, Lozano, & Murray, 2010). در حالیکه پیشرفت های بزرگی در زمینه عدالت و آموزش در دهه اخیر رخ داده است، بسیاری از تانزانیایی ها دارای بنیاد قوی لازم برای موفقیت بعدی می باشند. اگرچه تانزانیا، به اهداف هزار ساله در آموزش ابتدایی جهانی دست یافته است (TMEVT, 2014) ، کیفیت آموزش نیمی از کودکان بین 10 تا 16 ساله به شدت در سطح پایینی قرار دارد، چون قادر به گذراندن سواد پایه نبوده و از اینرو آزمون های شمارفهمی برای کودکان 8 ساله تنظیم شده اند(Uwezo, 2013).
چندین دلیل برای عدم پیشرفت کودکان تانزانیا در مقاطع ابتدایی و راهنمایی وجود دارد. در ابتدا، فقدان یک پایگاه آموزشی برای رشد کودکان می باشد. تنها 42.4 درصد کودکان تانزانیا آموزش پیش دبستانی را گذرانده اند(ACEI, 2016). در حالیکه در سالهای اخیر دختران و پسران مجبور به گذران دوره ی پیش دبستانی بوده اند، در اینجا اختلاف زیادی از نظر جغرافیایی(روستا یا شهر) و ثروت وجود دارد. کودکان شهری بیشتر از کودکان روستایی در آموزش های پیش از دبستان حضور دارند، 84 درصد از کودکان پیش دبستانی(5 تا 6 ساله) که خارج از مدرسه بودند، در روستا زندگی می کردند. از کودکانی که در مدرسه حضور داشتند،62 درصد از خانواده های ثروتمند و خیلی ثروتمند و 23 درصد از خانواده های فقیر و خیلی فقیر بودند(Uwezo, 2016). حتی کودکانی که در مدرسه پیش دبستانی حضور داشتند با چالش هایی برای بدست آوردن پایه محکم آموزشی روبرو بودند. Cosmas (2010) توضیح داد که آموزش پیش از دبستان در تانزانیا به دلیل فقدان وسایل آموزشی، مانند کمبود میز و صندلی و میز تحریر، نام نویسی بسیار زیاد کودکان و نداشتن معلمان آموزش پیش دبستانی، کافی نیست.
مسیر پیشرفت کودک در تمام جوامع مشابه است، با این حال، در کشورها و جوامعی که امکانات محدود است نقطه عطفی وجود دارد، اما می تواند با کمی تاخیر همراه باشد(WHO, 2007). با وجودفقر، سوء تغذیه و زیربناهای ضعیف، کودکان پیش دبستانی تانزانیایی معمولی مشتاق به یادگیری هستند (TMEVT، 2014). شناخت جهان اطراف، بازی و فعالیتهای مربوط به فراغت آنها، در سنین 3 تا 6 سالگی به بحرانی تبدیل شده است. در اوایل دوره کودکی، با دستیابی کودک به واژگان همیشه افزایشی، مهارتهای زبان ادراک و درک آنها توسعه می یابد. در 5 سالگی، کودک با سواد آشنا می شود و در می یابد که دنیای اطراف آنها از حروف پر شده است، برخی از کودکان می توانند کلمات مشابه را در متن بیابند و اکثرا علاقمند به دستیابی به مهارتهای خواندن می باشند(Zhao, Zhao, Weng, & Li, 2014). یک مهارت بحرانی و آموختنی در این سن، شناسایی و استفاده از زبان برای بیان احساسات می باشد، مهم است که کودکان خردسال در هنگام داشتن احساساتی مانند خوشحالی، ترس، ناراحتی و عصبانیت قادر به استفاده از کلمات مناسب برای بیان باشند(Denham & Couchoud, 1990).