کاربردهای مطلب:
منبعی
برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و…
پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها،
استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی داردبه شیوه (APA)
فهرست
2-1 عملکرد سازمانی
۲-2 شاخصهاي ارزيابي عملکرد
۲-3 سنجش عملکرد سازمانی
۲-4 عملكرد كلي
۲-5 عملکرد مالي
۲-5-۱ معیارهای عملکرد مالی
۲-5-۲ شاخصهای عملکرد مالی
مبانی نظری و پیشینه عملکرد سازمان( بعد مالی)(فصل دوم پایان نامه-ادبیات نظری)
مبانی نظری و پیشینه عملکرد سازمان( بعد مالی)(فصل دوم پایان نامه-ادبیات نظری):اين اعتقاد وجود دارد كه عملكرد تنها در يك فضاي تصميمگيري، معني پيدا ميكند. يعني تصميم گيرندگان داخلي و خارجي شركت بايد در مورد عملكرد به توافق برسند. كلمه عملكرد به طور وسيع در مبحث مديريت مورد استفاده قرار ميگيرد. عليرغم تواتر استفاده از اين كلمه، معني دقيق آن بهندرت توسط نويسندگان صريحاً تعريف شده است.
اغلب عملكرد با كارايي و اثربخشي تعريف شده است. مثلاً نيلي در سال 1995 بيان ميكنند كه چون اثربخشي بيانگر ميزان دستيابي به اهداف بوده و كارايي به اين موضوع اشاره دارد كه منابع از نظر اقتصادي، چگونه براي كسب هدف بكار رفتهاند، ميتوان آنها را دو بعد مهم عملكرد دانست. يعني هم علل داخلي (كارايي) و هم دلايل خارجي (اثربخشي) براي بخشهاي خاص عملكرد، ميتوانند وجود داشته باشند. از اينرو عملكرد تابعي از كارايي و اثربخشي فعاليتهاي صورت گرفته است.
مروري بر فرهنگهاي لغات نشان دهنده تنوع معاني واژه عملكرد است. بنظر ميرسد منطقي است كه ابتدا ليستي از تمام اين معاني ضمني ارائه شود و از تجميع آنها بتوان يك تعريف قابل استفاده براي عملكرد ارائه داد:
عملكرد، قابل اندازهگيري بوسيله عدد يا يك اصطلاح است.
عملكرد، انجام دادن چيزي است با يك قصد و نيت خاص (مثلاً ايجاد ارزش).
عملكرد، نتيجه يك عمل است (ارزش قابل اندازهگيري ايجاد ميشود).
توانايي انجام يك نتيجه يا قابليت ايجاد آن را عملكرد گويند (براي مثال، رضايت مشتري به نظر ميرسد معيار قابليت سازمان براي فروش آينده است).
عملکرد در لغت یعنی حالت یا کیفیت کارکرد(رهنورد،1387).
ادبیات نظری عملکرد سازمان
از نظر میرکمالی(1385) عملکرد به معنای کمیت و کیفیت کار انجام شده توسط یک فرد، گروه یا سازمان است. عملکرد سازمانی نشان دهندۀ میزان دستیابی سازمان به اهداف بازاری و مالی می باشد(هانگ،2001). این مفهوم، پدیده ای پیچیده است؛ که شاید ساده ترین تعبیر برای آن را بتوان مجموعۀ فعالیت های معطوف به دستیابی بر اهداف سازمانی دانست. از اینرو، عملکرد سازمانی به این موضوع مربوط می شود که یک سازمان چه مقدار به اهداف خود رسیده است(لیو دیگران، 2006). نتایج قابل اندازه گیری تصمیمات و اقدامات سازمانی که نشان دهنده میزان موفقیت و دستاوردهای کسب شده می باشد(ماو همکاران، 2003) و تمامی موفقیت های سازمان که از طریق فروش، دارایی، سود، ارزش بازاری و ارزش دفتری اندازه گیری میشود، بیانگر عملکرد سازمانی است(میرکمالی، 1385).
- صمدی لرگانی، محمود. (۱۳۸۷).بررسی مقایسه ای شاخص های سنتی و نوین سنجش عملکرد. مجله حسابدار. شماره ۱۹۴.
- رحیمی، غفور (1385)، ” ارزیابی عملکرد و بهبود مستمر سازمان”، مجله تدبیر، شماره 173.
- الهی، شعبان (1378)، مثلث عملکرد سازمانی، مجموعه مقالات دومین جشنواره شهید رجایی، ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی کشور، تهران، سازمان امور اداری و استخدامی کشور.
- انصاری، عبدالمهدی. کریمی، محسن. (۱۳۸۷).بررسی معیارهای مالی ارزیابی عملکرد مدیریت در ارزش آفرینی برای سهامداران با تاکید بر معیارهای اقتصادی. مجله مدیریت مالی. شماره ۲۰۰
- انواری رستمی، علی اصغر. ختن لو، محسن. (۱۳۸۵).بررسی مقایسهای رتبهبندی شرکتهای برتر بر اساس نسبتهای سودآوری و شاخصهای بورس اوراق بهادار تهران. فصلنامه بررسی های حسابداری و حسابرسی. دوره ۱۳. شماره۱.
- Halliday, Sue . Kuenzel, Sven (2008), Journal Of Product & Branmanagement, 17, No.5, Pp. 293–304.
- Kapferer, J. N. (2008). “The New Strategic Brand Management”, 4th Edition London: Kogan Page.Pp 124-131
- Keller, K. L. (2009). Managing The Growth Tradeoff: Challenges And Opportunities In Luxury Branding. The Journal Of Brand Management, 16: 290–301.
- Keller, K.L. (2001). Building Customer-Based Brand Equity: A Blueprint For Creating Strong Brands. Marketing Management. V.10, N.1, Pp. 15-19
- Kim, H. B, Kim, W. G. (2005). The Relationship Between Brand Equity And Firms Performance In Luxury Hotels & Chain Restaurants. Journal Of Tourism Management, Vol. 26, No. 4, Pp. 549-560