دانلود ترجمه مقاله بررسی تعامل بین سطوح سخت با روش فیشر شانون – الزویر ۲۰۱۸

دانلود ترجمه مقاله بررسی تعامل بین سطوح سخت با روش فیشر شانون – الزویر ۲۰۱۸

دانلود ترجمه مقاله بررسی تعامل بین سطوح سخت با روش فیشر شانون – الزویر ۲۰۱۸:این مقاله به تحلیل و بررسی سری های زمانی ولتاژ که طی آزمایشات متوالی در یک آزمایش لغزش چسبنده (stick-slip) و بر روی یک بلوک ناهموار که روی یک سطح ناهموار می لغزد (هر دو سطح دارای درجه سختی مشخص هستند) می پردازد؛ بطوریکه یک موتور DC با سرعتی مشخص بلوک ناهموار را می کشد. هدف آزمایش تعیین خصوصیات مربوط به تقابل بین سطوح ناهموار بوده است چنانکه چنین سطوحی می توانند بخوبی گسل تکتونیکی را تقلید کنند و نیز دفعات انجام آزمایش میتواند سن گسل تکتونیکی را بازسازی نماید و این به این مفهوم است که آخرین مرحله آزمایش همان وضعیتی از گسل را به تصویر می کشد که در آن گسل قدیمی تر بوده و مرحله اول آزمایش گسل جوانتر است.

عنوان فارسی مقاله:

بررسی تعامل بین سطوح سخت با روش فیشر شانون: پیامدهای تعامل بین صفحات تکتونیکی

عنوان انگلیسی مقاله:
سال انتشار میلادی: 2018
نشریه:

 الزویر

فیزیک A: مکانیک آماری و کاربرد آن

کلمات کلیدی فارسی:
کلمات کلیدی انگلیسی:
Stick–slip
Friction
Earthquakes
Aging
Shannon–Fisher method
تعداد صفحات ترجمه شده: 19 صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
نویسندگان:
Lucia Rebeca Moreno-Torre , Armando Gomez-Vieyra , Michele Lovallo , Alejandro Ramírez-Rojas , Luciano Telesca
موضوع: ,
دسته بندی رشته:
فرمت فایل انگلیسی: 9 صفحه با فرمت pdf
فرمت فایل ترجمه شده: Word
کیفیت ترجمه: عالی
نوع مقاله: isi
تعداد رفرنس: دانلود ترجمه مقاله روش فیشر شانون

مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی

فهرست مقالات

چکیده

مقدمه

روش

نتایج و بحث

نتیجه گیری


چکیده

ما با استفاده از تحلیل و آنالیز سری های زمانی ولتاژ، که طی یک روش آزمایشگاهی لغزش چسبنده یا پر اصطکاک (stick-slip) حاصل شده بود به بررسی خصوصیات مربوط به کنش و واکنش سطوح دارای زبری یا همان ناهمواری پرداختیم. ما دریافتیم که: ۱) انحراف استاندارد سری های زمانی ولتاژ همزمان با تعداد دفعات متوالی آن کاهش پیدا می کند که بازگو کننده کاهش اختلاف در جابجایی به واسطه کاهش اصطکاک بین دو سطح درگیر می باشد. آنتروپی شانن (مقیاس اطلاعاتی فیشر) در رابطه با سری های زمانی ولتاژ با دفعات متوالی انجام آزمایش کاهش (افزایش) پیدا می کند، که بیان کننده کاهش تصادفی بودن سیستم می باشد. ۳) این مدل آزمایشگاهی تابع زمانی که مشخص کننده تقابل بین صفحات تکتونیکی می باشد را بازسازی می کند.


Abstract

We investigated the properties of the interaction between surfaces with asperities by the analysis of voltage time series recorded by an experimental stick–slip model. We found that: (1) the standard deviation of the voltage time series decreases with the number of consecutive runs, reflecting the decrease of the displacements’ variation due to the decrease of friction between the two interacting surfaces; (2) the Shannon entropy (the Fisher Information Measure) of the voltage time series decreases (increases) with the number of consecutive runs, suggesting a decrease of the randomness of the system; (3) this experimental model mimics the aging effect that characterizes the interaction between tectonic faults.


نمونه ترجمه مقاله:دانلود ترجمه مقاله روش فیشر شانون

مقدمه:

زمانی که دو سطح ناهموار با حرکت نسبی در راستای یکدیگر بر هم اثر می کنند، نوعی لغزش پر اصطکاک یا چسبنده (stick-slip) رخ می دهد و این هنگامی است که انرژی پتانسیلی که طی این فرایند جمع می شود بزرگتر از اصطکاک در حالت پایدار(استاتیک) می باشد و انرژی رها شده با جابجایی همراه خواهد بود[1]. بطور معمول این پدیده مکانیسم اساسی در ایجاد زمین لرزه در مناطق لرزه خیز می باشد. تقابل بین صفحات بزرگ همچون صفحات تکتونیکی، پدیده ای بسیار پیچیده بوده که نیازمند روش های آزمایشگاهی و تئوری می باشد که منجر به درک عمیق آنها گردد. مدل مشهور جعبه – ریسمان (Spring-block، {مدلی که در آن چند قطعه چوبی توسط یک نخ یا ریسمان به هم وصل شده تا شبیه سازی زمین لرزه انجام شود: مترجم}) تقابل بین صفحات تکتونیکی را با استفاده از جرم هایی که از طریق ریسمانهای خطی به هم متصل شده اند شبیه سازی می کند[2]. وارگاس و همکارانش  [3]اقدام به انجام مدل لغزش چسبنده بصورت آزمایشگاهی نمود به این نحو که حرکت نسبی دو سطح ناهموار را با استفاده از تقابل دو بلوک که با کاغذ سمباده و با درجه خاصی از زبری پوشانیده شده بودند شبیه سازی نمود. در مدل شبیه سازی شده آنها تقابل بین دو سطح خشن (کاغذهای سمباده) که در خلاف جهت یکدیگر حرکت می کردند، رخدادهای لغزش چسبنده را ایجاد کرد(لرزه خیزی مصنوعی) که لرزه خیزی واقعی را بازسازی می کرد. تجزیه و تحلیل های مربوط به لرزه خیزی مصنوعی با استفاده از محاسبه قانون ریشتر- گوتنبرک[3]، تطابق خصوصیات بر مبنای تحلیل از طریق نوسانات در تغییر روند (detrended fluctuation)[4]، پارامترنظم که در یک دامنه زمانی طبیعی تعریف می شود(NTD)[5-9]، میزان ارتباط پذیری با استفاده از بکارگیری روش گراف یا نمودار قابل مشاهده (visibility graph method)[10]، انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *