پرسشنامه استاندارد محیط مدیریت کیفیت جامع امبرز(2004)

پرسشنامه استاندارد محیط مدیریت کیفیت جامع امبرز(2004)

پرسشنامه استاندارد محیط مدیریت کیفیت جامع توسط امبرز در سال 2004 طراحی شده است.و دارای 18 سوال می باشد.

مدیریت کیفیت فراگیر، عبارت است از یک استراتژی که با تغییر اعتقادات بنیادی، ارزش‌ها و فرهنگ یک شرکت و مشارکت همگانی ارتباط دارد».بر این اساس فلسفه مدیریت کیفیت فراگیر، درهم آمیختن وضوح و روشنی اهداف از طریق رویکردی انقلابی است، به طوری که شامل همه جنبه‌های کار از مشخص کردن نیازهای مشتریان تا ارزیابی مشتریان مبنی بر اینکه آیا راضی هستند یا خیر می‌شود.
«اهداف مدیریت کیفیت جامع»
مدیریت کیفیت فراگیر، در پی اهداف و چشم‌اندازهای بسیاری است که تمامی آنها در این مقال نمی‌گنجد لیکن در ذیل به چند نمونه از این اهداف که به طور شاخص، در بسیاری از منابعی که به بحث پیرامون این مفهوم پرداخته‌اند به چشم می‌خورد اشاره می‌گردد:
1 – جلب رضایت کامل مشتری با کم‌ترین هزینه
۲ – درگیر کردن همه کارکنان با هدف حذف خطاها و جلوگیری از ضایعات و در نتیجه انگیزش بهتر آنها
3 – حفظ کیفیت و بهبود مستمر
۴ – طراحی و انتخاب فناوری و فرآیندهای مناسب تولید
5 – آموزش عینی کیفیت
۶ – اندازه‌گیری کار
7 – توجه به نقطه بهینه هزینه‌های چرخه حیات
۸ – بهره‌وری و ارزش افزوده بیشتر
تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :
TQM یا مدیریت کیفیت جامع عبارت است از یک رویکرد برای بهبود مستمر کیفیت محصولات و خدمات از طریق مشارکت همه سطوح و وظایف شرکت.
تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه
در این پژوهش منظور از محیط مدیریت کیفیت جامع نمرهاي است كه کارکنان به سوالات 18گویه ای پرسشنامة محیط مدیریت کیفیت جامع میدهند .
مولفه های پرسشنامه :
پرسشنامه تک مولفه ای می باشد.

پرسشنامه استاندارد محیط مدیریت کیفیت جامع امبرز(2004)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *